Dziwny problem z obrotami

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dziwny problem z obrotami

Post autor: Florek2b »

Problem polega na tym iż po odpaleniu obroty mam na poziomie 4tyś a jak sie rozgrzeje to spadają do 1,5 i mocno falują :wink: Dodam że problem już występował jakoś w okolicach sierpnia wtedy samochód stał chwilę (2 tyg) i mu przeszło :roll: wtedy problem pojawił sie po wizycie u "fachowca" który naprawiał mi alternator 8)7 dziś problem znowu jest po tym jak z niewiadomych przyczyn znikło zasilanie pompy paliwa które po całym dniu szukania przyczyn z bratem udało nam sie odzyskać (co prawda trochę na lewo ale działa :wink: )
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: TO-MI »

co prawda trochę na lewo ale działa :wink:

kabelkologia pod maską :? peffnie siadł jakiś przekaźnik lub przewodzik i brakuje sygnału 8)7
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: Florek2b »

to może ktoś mi powie gdzie jest przekaźnik od pompy paliwa w TU1M :?:
TO-MI pisze: kabelkologia pod maską :? peffnie siadł jakiś przekaźnik lub przewodzik i brakuje sygnału 8)7
co do przekaźników to sprawdziłem wszystkie które znalazłem ale żaden nie był od pompy
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: TO-MI »

nie powiem jak to w TU
ale zobacz hmm w schowku :)
jak masz zabezpieczone kostki osłonami (te gumowe kondonki)to zdejmij je może kabel przerwany :Y
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: Florek2b »

w schowku którym :?: od kierowcy czy pasażera :?: od kierowcy wszytko ok. a od pasażera mam tylko kompa do którego wszystkie kabelki dochodzące też są dobre 8)7
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: TO-MI »

w gitku to taki chyba 7-mio pinowy jest
u Mnie pod maską akurat jest koło aku :wink:
ale w TU jeszcze krokowiec dochodzi
może sie ktoś od TU wypowie
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: Florek2b »

dodam że krokowy kupiłem nowy rok temu wiec nie wydaje mi sie żeby to dał ciała :D

koło aku czyli gdzie dokładnie :?:
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: kabzik »

kalkulator wtrysku w sterowniku! może masz tak czasem (rzadko) ze jak by przez 0,5 sekundy nie dostawał paliwka- taka zadławka, albo schodzenie z obrotów na jałowy dłuuuugo? u mnie tak było wtryskiwacze dostają zły sygnał leją albo nie doleją, a sonda reaguje daje na kompa sygnał, kąp na krokowca obroty nie spadają zeby dopalił paliwko co w rezultacie prowadzi do uszkodzenia cewki i krokowca w pierwszym rzędzie i nie zawsze standardowa diagnoza wykaże uszkodzenie tych podzespołów!
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: Florek2b »

no to powiem ci ze właśnie przez ten czas jak obroty miał "dobre" to miał właśnie takie "zadławki" jak opisałeś :) czyli co to dokładnie jest :?: i jak naprawić :?:
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: kabzik »

musisz obejrzeć to auto z kimś kto ma kompa i sie zna na tym zeby zdiagnozowac to zachowanie ( u mnie pomogła zmiana kompa i cewki zapłonowej). naprawa kompa nie wchodzi w grę tylko zmiana na inny (koszt naprawy sterownika 1000zł- z gwarancją)
na początek to na Twoim miejscu przeczyścił bym każdy styk, który ma coś wspólnego z pracą silnika.. może jednak szaleje przez zaśniedziałe styki- zanim naprawiłem moje autko około pół roku szukałem kogoś kto jest w stanie stwierdzić co mu jest! każdy stawiał na INSTALACJA, STEROWNIK w nie pierwszym peugeocie zwariowały obroty od tak sobie :)
acha a po zmianie silniczka krokowego mogą objawy zniknąć na jakiś dzień dwa bo sterownik wtedy sie uczy go obsługiwać (ale to juz tylko mój wniosek z obserwacji zachowania silnika TU).
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: Jarmarek »

Przekaźnik od pompy paliwa w TU znajduje się na 'podszybiu' po lewej stronie(kierowcy) pod maską przy mcpersonie - znajdują się tam dwa zielone przekaźniki - jeden z nich jest od pompy.

Tak miałem u siebie w TU1M i miałem z nim problem -> nie zawsze stykał przez co auto gasło.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: dzikson »

Komputer o którym rozmawialiśmy:
Pochodzi z 205 Look z '90.
z001.jpg
komputer bosch.jpg
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwny problem z obrotami

Post autor: Florek2b »

komp jest taki sam :) ale miało miejsce cudowne ozdrowienie 8)7 po odłączeniu kompa i podłączeniu go ponownie samochód działa jak by nigdy nic zobaczymy jak długo 8)7

widocznie tego mu było trzeba pewnie jakiś pin przestał lekko kontaktować 8)7
ODPOWIEDZ