Dziwne dzwieki z przodu Puga.
- 
				GrzegorzWicher
 
Dziwne dzwieki z przodu Puga.
Witam
Ostatnie dwa tygodnie spedzilem bezowocnie na identyfikacji odglosow jakie ostatnio wudobywaja sie z Puga.
Opis problemu (dziwnego dzwieku, odglosu, szurania):
- Problem pojawia sie gdy troche rozjezdze auto tak okolo 3-5km lub gdy ostro w zakret wejde.
- Dzwiek jaki opisuje przypomina nieco metaliczne ocieranie sie sporych metalowych powiezchni lub tylko intensywne osieranie sie.
- Po rozjezdzeniu nieco autka odglos ten narasta przy delikatnym przycisnieciu gazu ale po dluzszej jezdzei juz jest prawie ciagly rzadko przerywan. momentem w ktorym nie slychac to moment przyspieszania ale dosyc ostrego depniecia w gas.
- Generalnie wydaje mi sie ze to z przodu ale pewnosci 100% nie mam.
Na poczatku myslalem ze to to klocki chamulcowe ale po wymianie problem zostal. Dodatkowo wymieniona zostala niedawno okolo 1000km poloska lewa oraz bardzo ostatnio bo w zeszlym tygodniu sprzeglo ale dzwik dziwaczny jak byl tak jest.
Teraz podejzewam lozyska z przodu albo moze szczeki chamulca recznego (niby chyta przy 7 zabku).
Jesli ktos ma pomysl jak ta wade usunac bede wdzieczny bo po wymianie sprzegla, polosi i kloskow juz nieco jestem zdezorientowany co to jest.
Kazda sugestja jest mile widziana
Pozdrawiam
Grzegorz
			
			
									
						
										
						Ostatnie dwa tygodnie spedzilem bezowocnie na identyfikacji odglosow jakie ostatnio wudobywaja sie z Puga.
Opis problemu (dziwnego dzwieku, odglosu, szurania):
- Problem pojawia sie gdy troche rozjezdze auto tak okolo 3-5km lub gdy ostro w zakret wejde.
- Dzwiek jaki opisuje przypomina nieco metaliczne ocieranie sie sporych metalowych powiezchni lub tylko intensywne osieranie sie.
- Po rozjezdzeniu nieco autka odglos ten narasta przy delikatnym przycisnieciu gazu ale po dluzszej jezdzei juz jest prawie ciagly rzadko przerywan. momentem w ktorym nie slychac to moment przyspieszania ale dosyc ostrego depniecia w gas.
- Generalnie wydaje mi sie ze to z przodu ale pewnosci 100% nie mam.
Na poczatku myslalem ze to to klocki chamulcowe ale po wymianie problem zostal. Dodatkowo wymieniona zostala niedawno okolo 1000km poloska lewa oraz bardzo ostatnio bo w zeszlym tygodniu sprzeglo ale dzwik dziwaczny jak byl tak jest.
Teraz podejzewam lozyska z przodu albo moze szczeki chamulca recznego (niby chyta przy 7 zabku).
Jesli ktos ma pomysl jak ta wade usunac bede wdzieczny bo po wymianie sprzegla, polosi i kloskow juz nieco jestem zdezorientowany co to jest.
Kazda sugestja jest mile widziana
Pozdrawiam
Grzegorz
- RaveMan
 - Junior
 - Posty: 242
 - Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
 - Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
 - Numer Gadu-gadu: 4047375
 - Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
 - Kontakt:
 
ja mam podobny problem, gdy ruszam slysze jakby tarcie metalu o metal gdy przyspieszam do okolo 20-30km/h cos zaczyna piszczec jest to dosc denerwujace bbo gdy jade dosc szbko odglos silnika nie zaglusza tego pisku. Co to moze byc? odglos dochodzi gdzies z okolic kola przedniego po stronie pasazera. Pomozcie
			
			
									
						
							Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
			
						- 205MI16
 - Uzalezniony
 - Posty: 601
 - Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS
 - Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
 
A nie jest to czasami zajechany dyfer - lub brak oleju w skrzyni. Miałem podobne odgłosy w r traficu - tyle że tam były dwa wlewy oleju 1 dyfer i 1 skrzynia. W serwisie spuścili mi cały olej i nalali tylko do skrzyni. Po przejechaniu 50km dyfer huczał tak jakby pociąg hamował. Po wlaniu oleju odgłosy pozostały i nasilały się zwłaszcza po dodaniu gazu i w zakrętach.
			
			
									
						
										
						- pawlos23
 - Nowicjusz
 - Posty: 48
 - Rejestracja: 10 paź pn, 2005 11:59 pm
 - Posiadany PUG: 306 Kombi
 - Numer Gadu-gadu: 1974065
 - Lokalizacja: Olsztyn Kopenhaga
 
W ksiązce "Sam naprawiam" znalazłem taki text:
Mechaniczna skrzynka
przekładniowa przy silnikach
TU i XU: sprawdzanie poziomu
oleju
Wskazówka:
W leżących silnikach XV,
XW i XY (45, 50, 60, 60 KM bez katalizatora)
stosowany jest wspólny olej
dla silnika i skrzynki przekładniowej.
Do skrzynki nie jest wlewany specjalny
olej przekładniowy.
W sumie sie nie znam ale cokolwiek jest to dla mnie dziwne ze stosuje sie ten sam olej
  
			
			
									
						
							Mechaniczna skrzynka
przekładniowa przy silnikach
TU i XU: sprawdzanie poziomu
oleju
Wskazówka:
W leżących silnikach XV,
XW i XY (45, 50, 60, 60 KM bez katalizatora)
stosowany jest wspólny olej
dla silnika i skrzynki przekładniowej.
Do skrzynki nie jest wlewany specjalny
olej przekładniowy.
W sumie sie nie znam ale cokolwiek jest to dla mnie dziwne ze stosuje sie ten sam olej
http://www.pawlos23.205.pl
205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
			
						205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
Przeczytaj jeszcze raz dokładnie bo coś pomyliłeś.
Tytuł jest do XU i TU a tekst do leżaków XW XY
Leżaki nie tylko Ciebie dziwią- silnik i skrzynia stanowi monoblok- ale do dziś jeżdzą
XU i TU to już normalne silniki i normalne skrzynie i do skrzyni wlewa się specjalny olej.
			
			
									
						
							Tytuł jest do XU i TU a tekst do leżaków XW XY
Leżaki nie tylko Ciebie dziwią- silnik i skrzynia stanowi monoblok- ale do dziś jeżdzą
XU i TU to już normalne silniki i normalne skrzynie i do skrzyni wlewa się specjalny olej.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
			
						- pawlos23
 - Nowicjusz
 - Posty: 48
 - Rejestracja: 10 paź pn, 2005 11:59 pm
 - Posiadany PUG: 306 Kombi
 - Numer Gadu-gadu: 1974065
 - Lokalizacja: Olsztyn Kopenhaga
 
wkleiłem jak było w ksiązce zreszta nie wazne  
mam rozumieć że jak wleje olej do silnika to no trafia tez do skrzyni znaczy skrzynia i silnik sa połaczone???
			
			
									
						
							mam rozumieć że jak wleje olej do silnika to no trafia tez do skrzyni znaczy skrzynia i silnik sa połaczone???
http://www.pawlos23.205.pl
205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
			
						205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
- dziambel04
 - Nowicjusz
 - Posty: 26
 - Rejestracja: 18 maja śr, 2005 4:43 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Chorzów
 - Kontakt:
 
miolem kiedys cos podobnego ale mniej glosnego tzw.szuranie i po oglandzinach i rozebraniu przedniego zawieszenia doszlem do tego ze to byl "wal pędny" a scisle muwiac byl suchy ani kropli smaru!! a szczegulnosc wezwruc uwaga w tym miejscu co wal wchodzi do skrzyni przekladniowej, tam jest tzw.pierscien czy on jest dobry.  ale terz wiymieniol w nim drązek kierowniczy i łozyska,i puzni ani szmerku nie bylo!!   ale na 90% daja ze to jest wał  
  powodzenia!!!!