zimering wału korbowego - wymiana

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

Witam!!

Czy ktoś mółby mi opisac jak jaszybciej i bez komplikacji wymienić zimering wału korbowego, ten od strony paska rozrządu. bede wymieniał pasek, pompe, rolke i ponieważ mam mały wyciek, chciałbym go wymienic. tylko jak to zrobić by nie przestawic wału po zdjeciu koła napedzajacego pasek zebaty, i jak zdjąć to koło aby odkrecając nie obrócić wałem. nie wiem też jak sie wyciaga taki zimering, jakieś narzędzie czy po prostu trzeba wydłubać. jeśli ktoś to robił to prosze o instrukcje, abym samemu ucząc sie, nie narobił bałaganu.

PS: drogi ten zimering?? i dla starych bywalców forum , przejrzałem forum opcją szukaj i <przynajmniej ja> nie znalazłem opisu wykonania tego zadania, krok po kroku, pozdro!! :)

Dodano po 36 sekundach:

i czy trzeba spuszczać olej silnikowy??
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

20-30zl

wydlubac, ale delikatnie, zeby nie porysowac
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

z całym szacunkiem, ale za bardzo sie nie rozpisałeś :) to nadal nie wiem czy trzeba olej zlac, jak odkrecić koło po którym śmiga pasek zebaty, zakładam że trzeba je poluzowac dopóki jest pasek. czy tam jest jakiś specjalny klucz, czy sa problemy z jego odkreceniem i póżniejszym przykręceniem. i czy jest to ta nakretka którą widac jeszcze przes zdjeciem koła pasowego. i najważniejsze, czy jakiś specjalny zciagacz jest potrzebny, ba jakiś standardowy nie wiem czy sie tam zmieści. pozdro!!

Dodano po 45 sekundach:

i jaki jest gwint, przwy czy lewy??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

odkrecasz standardowo samochod majac na 1 biegu, oleju nie zlewasz, zaden specjalny klucz, ale dosc dluga przedluzka musi byc. Skrecasz wszystko na Loctite
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

Banita pisze:Skrecasz wszystko na Loctite
a cóż to?? :? konieczne jest to?? :? a koło po którym śmiga pasek zebaty schodzi ładnie?? dzieki za info, juz sie sporo dowiedziałem!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

taki 'klej' kosztuje grosze, an nie pozwoli sie srubie odkrecic

troche trzeba sily, zeby to odkecic, a pozniej juz po opukaniu mloteczkiem powinno zejsc
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

dzieki, już mam zimering 42x66x8, mam nadzieje ze dobry bo pan w sklepie sie troche motał :) pozdrawiam i dziękuje za rade!!
ODPOWIEDZ