Lord Devil pisze:Strumienica to element wydechu wpływający na rzyśpieszenie strumienia spalin (oczywiście w bardzo ogólnym znaczeniu-bez rozróżńania na typy strumienic) Efekt jest taki, że o ile dolot jest poprawiony w silniku i praca silnika jest dobra (mowa o sprawnym silniku bez bolączek typu zjedzony wałek, błedne ustawienia przepustnicy, błędy kompa itp) to spaliny będą przyśpieszone i taka mieszanka gazów wylotowych wpada zaraz do tłumika po pierwsze zostaje zahamowana i nic z przyspieszenia nie mamay (nie poprawia się opróżnienie i wylot) po drugie wpływa to na radykalne skrócenie żywotniości tłumika. Jeżeli strumienica to za nią tylko jeden tłumik i do tego koniecznie przeleotowy. Tak przy tym zestawie poprawi się dynamika, tak będzie bardzo głośno w aucie z naciskiem na bardzo. W 205 tłumikiem wyciszającym ukłąd w 80% jest ostani tłumik. więc albo w miare cicho albo lepiej.
Slicznie, ale tylko tyle
Co maja bledy kompa i ustawienie przepustnicy do pedu gazow? Strumienica ma za zadanie wzmocnic efekt falowy, ktory jest zalezny od tych czynnikow tylko w takim stopniu w jakim zmienia sie ilosc gazow
Zapytaj zena, jaki efekt dalo wspawanie strumienicy w miejsce tlumika srodkowego i zostawienie tylko jednego tlumika
~45 mm w oryginale (srednica zewnetrzna 48mm)
Olej strumienice, olej srodkowy tlumik, daj tlumik koncowy, policz sobie kolektor wydechowy i go pospawaj -wyjdzie cos na wzor supersprinta (lub zalatw sobie supersprinta i zrob kopie)