Witam mam Peugocika na prąd i mam taki kłopot nie wiem czym uzupełnic brak cieczy w akumulatorach myśle że jest to przyczyną iż powoli traci zasięg pokonywanych tras na jednym cyklu.
Samochód dawniej na 1 ładowaniu przejechał ok 80-95 km teraz na 1 ładowaniu ledwo 47 robie help.
Pisze tu bo znalazłem posta
W sumie, to ciekawa sprawa.... w ogóle, opisz jak się tym jeździ tak od strony własnych doświadczeń? No i oczywiście dopisuje się do reszty i chce zobaczysz fotki
Witam oczywiście samochodzik jest orginalny nie zadna samoróbka .
A co do fotek do wyśle dziś wieczorem musze zrobić:)
A apropo tej wody to zalewalem już destylowaną ale to nic nie pomogło. Myśle że to moze być wina bateri mają ona już 7 lat ale samochód stał 3 lata więć mogły sie popsuć akumulatory w nim są niklowo-kadmowe. Jak było ciepło to spoko 80 km a teraz ledwo 40 :[.
Padło pytanie jak sie jeździ. Po prostu super nic nie słychać jedziesz jak na chmurce tylko słyszysz szum wiatru. A jak jest zimno to załączasz webasto 3 min i jest upał w środku
Pozdrawiam.
Wiem że akumulatory tracą wzime na wydajności ale w tamtym roku spadało o 10 km i przejechał 70 km a teraz tylko 40 .
Ja jestem z Suchedniowa 25km od kielc w strone warszawy.
Bardzo był bym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
niestety w okolicach Kielc nie mam nikogo kto by się znał na ogniwach Ni-Cd ale postaram się jutro dowiedzieć jakie są możliwości ich regeneracji. Napisz dokładniejsze dane tych baterii: nazwa, pojemność, napięcie pojedynczego ogniwa i ilość szt. w zestawie, idealnie by było jakbyś podał jeszcze gabaryty miejsca w którym bateria stoi.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
ok to ja je rozbiore bo już to robiłem powyciągam pospisuje wszystko i najpóźniej jutro Ci podam wszystkie dane oraz ich wymiary. Na dzień dzisiejszy wiem że są chłodzone cieczą i chyba napięcie to 1.2 V jednego ogniwa z przodu jest 2 zestawy jeden ma 18 V a drugi 100 podajrze ale jutro podam wszystko dokładnie
jeśli chodzi o napięcie pojdynczego ogniwa to faktycznie powinno być 1,2V (tak zawsze mają Ni-Cd) ale różne cuda bywały. 100V to chyba nie bo musoałbyś mieć ok 84 ogniw. Zastanawiam się czy można je zastąpić akumulatorami kwasowo-ołowiowymi ale najprawdopodobniej należałoby wtedy zmienić układ ładowania, ogólnie droga sprawa ale jak się pomyśli ile wydaje się na paliwo to może nie taka droga tylko trzeba dużo kasy wydać jednorazowo, nawet kilka tysięcy zł. Super specjalistę (hobbystę) od akumulatorów mam w Rumii ale to trochę daleko. Ewentualnie jest znająca się na rzeczy firma w Czestochowie.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Mam rodzine w Gdyni . Ja myślałem nad zastąpieniem żelówkami ale nie wiem, szukam jeszcze we Francji tych akumulatoró może Litowo-polimerowe słyszałem że są wydajniejsze i też były stosowane w tych autach. Wolał bym jednak zregenerować te na jakiś czas spokuj. A co do paliwa to samochód spala ok 5-7 zł na 100/km ok 1 litra paliwa na 100k/m grosze .
Pozdrawiam