Michal gti pisze:Jak się dowiadywałem, to usłyszałem od gościa, który mi robil sprzęgło, że jeden sezon (na koniec przywożą mu tarcze do nabicia ). Sezon katowania
ten co ja się dowiadywałem powiedział że 30tyś wytrzyma
jeśli do ulicznej jazdy można dać rade 50-60
to nie lepiej założyć wieksze sprzęgło ale seryjne żeby skrzyni i półosi nie katować ?
do TU podchodzi koło zamachowe i sprzęgło 200 mm(oryg, 180 mm) od Partnera 1.4
do XU 8v podchodzi 215 ( z mi16)
do XU 16v najlepiej załoźyć sprzęgło z zamachówką 225 od 206 S16 a jeszcze lepiej całą skrzynię ze sprzęgłem i przegubami od 2.0 Turbo - dużo mocniejsza skrzynia, wałek sprzęgłowy, przeguby i różnicówka
poza tym wszystkie 1.3 Rally, AX GTi, 106 XSi miały inne sprzęgło -- niby średnica ta sama 180 mm ale dużo mocniejsze i ze wzmocnionym dociskiem. Takie sprzęgło jest ponad 50% droższe (cos ok. 450 zeta w IC)
Wiem, ze tak wyglada (tarcza i lozysko to nowka) -to jest cos jak regenerowana polos -nowy przegub, a drazki stare -tylko robione wszystko jest w fabryce sachsa.