Witam
jest sobie 205 w dieslu, rocznik słuszny bo 88 przebieg też zacny bo 280
ale blachy ładne...
napewno bedzie trzeba zrobić w nim przegub...
prawdopodobnie trzeba popracować nad hamulcami bo coś słabo działają...
ale co innego mnie martwi...
przy odpaleniu silnika idzie granatowy dymek z niego - to raz
dwa kapie olej, trzy olej pojawia się w filtrze powietrza...
co to może być.. i jakie koszty zrobienia tego wszystkiego ? o ile da się zrobić bo może lepiej sobie odpuścić i poszukać czegoś innego ?
olej, kapanie itp i kilka innych pytań
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31 maja śr, 2006 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 RIP :(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
olej, kapanie itp i kilka innych pytań
---
Hermes
Hermes
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Hehe jakiś czas temu ojciec zaopatrzył się w 405 w dieslu. Motor ten sam co w 205, a z tego co wyczytałem na forum 405 olej w filtrze to raczej norma (choć u ojca o dziwo brak, silniczek rewelacja chodzi równiutko, nie kopci, a przebieg już 240 kkm). Co do wycieków to podobno Pugi nie żygają olejem - one znaczą swój teren
A czy dymek puszcza tylko przy odpalaniu, czy później również ? Umyj silnik benzyną, przejedź się kawałek to zlokalizujesz wycieki - kapać może z wieeeelu miejsc (uszczelka pod klawiaturą, miską, wtryskiwaczami, prz wale itd). Na hasło "kapie olej" nikt nie oszacuje kosztów 


-
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 lut wt, 2007 7:08 pm
- Posiadany PUG: RG cabrio,GTI,Green
- Numer Gadu-gadu: 437816
- Lokalizacja: Biecz/Kraków
"olej w filtrze"-twój motorek ma już lekkie przedmuchy najprawdopodobnie pierscionki do wymiany koszt pewnie paru stówek.gorące opary oleju skraplaja sie i moczą filter.W obudowie filtra jest mały otworek i pewnie ci z niego kapie na motor i znaczy teren."Niebieski dymek" to może być od pierścionków olejowych przepuszczaja jak postoi jakiś czas i zadymi po odpaleniu. 

-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 31 maja śr, 2006 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 RIP :(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Dymi troche po odpaleniu.. i to przy kolejnych oględzinach bo za pierwszym razem zastartował ładnie... może mu za mokro było bo dzień był deszczowy
.. i po chwili przestaje... z tyłu też żadnej chmury nie widziałem
A z filtra nie kapie do filtra sie dostaje a filtr w sumie czysty i nowy poza miejscem z olejem
natomiast olej jest na elemntach pod silniczkiem.. w sumie trzeba sie bylo wpatrzyć .. na poczatku myśleliśmy że rozlany przy uzupełnianiu bo trochę czystego było u góry... ale niżej/ głębiej był taki brudas... a olej w silniku czysty klarowny dopiero co wymieniony...
aha - to nie mój egzemplarz tylko go oglądałem i się zastanawiałem czy zmienić mu właściciela czy nie...
no ale ten olej mi dał do myśleia

A z filtra nie kapie do filtra sie dostaje a filtr w sumie czysty i nowy poza miejscem z olejem
natomiast olej jest na elemntach pod silniczkiem.. w sumie trzeba sie bylo wpatrzyć .. na poczatku myśleliśmy że rozlany przy uzupełnianiu bo trochę czystego było u góry... ale niżej/ głębiej był taki brudas... a olej w silniku czysty klarowny dopiero co wymieniony...
aha - to nie mój egzemplarz tylko go oglądałem i się zastanawiałem czy zmienić mu właściciela czy nie...
no ale ten olej mi dał do myśleia
---
Hermes
Hermes
W późniejszych XUD dołożyli tzw "łapacz oleju" "odolejacz" czy "regulator ciśnienia" na tym przewodzie idącym do filtra powietrza i filtry były trochę czystsze:)
W starszych chlapie tam olejem pomimo często całkiem sprawnego motoru.
Tu ciekawostką może być, że jako oryginał występuje filtr z gąbki a nie papier.
Taki filtr robi np. purflux.
W dobrych katalogach do starszego XUD występuje właśnie pianka.
Nawet w "sam naprawiam" piszą że w dieselu pianka i trzeba nasączyć specjalnym olejem "peugeot"
W starszych chlapie tam olejem pomimo często całkiem sprawnego motoru.
Tu ciekawostką może być, że jako oryginał występuje filtr z gąbki a nie papier.
Taki filtr robi np. purflux.
W dobrych katalogach do starszego XUD występuje właśnie pianka.
Nawet w "sam naprawiam" piszą że w dieselu pianka i trzeba nasączyć specjalnym olejem "peugeot"

501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne