Wymiana polosi

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

U mnie bylo podobno tak, ze jeden mechanik probowal wybijac polos na aucie i stwierdzil ze trzeba rozbierac cale zawieszenie, bo nie da rady inaczej... Oddalem do drugiego, to podobno raz stuknal i polos wyskoczyla i musial biegac za wiaderkiem na olej ze skrzyni, bo nie byl przygotowany na taki bieg wydarzen ;P Nie analizujac juz zbednie postawy tych mechanikow ;> sugerujac sie tymi opisami powinno Ci zostac spuszczenie oleju ze skrzyni i odkrecenie srubek/nakretek w podporze trzymajacych lozysko, dalej sciagnac piaste i wyjac polos ;P
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: bez_polotu »

Mam pewne jeszcze wątpliwości mianowicie moja półoś pomimo odkręcenia tego co wpomniałem nadal siedzi w piaście tak mniej więcej frezy są widoczne ze strony silnika a gwint półosi nadal w piaście czyli żeby miec luzną półoś potrzebuje odkręcić piaste z zawieszenia czy mam ją jakoś przekręcić lub unieś, opóścić. Nie potrafiliśmy wyciągnąć półosi z piasty nawet po odkręceniu drążka koła nie dało rady na tyle skręcić żeby ta półoś wyskoczyła w sumie to jest największy problem... a z tym olejem to serio może wycieć z skrzyni bo nie jestem zupełnie przygotowany na taki obrót sprawy :(
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Wachacz wystarczy z piasty wyjąć
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

tak trzeba wczesniej spuscic olej ze skrzyni. Klucz kwadrat 8mm nigdzie za cholere nie dostepny... 8)7 ale jak juz zdobedziesz go to + 5 pkt respektu u kumpli :D
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: bez_polotu »

Próbowaliśmy, ale naszymi sposobami się nie udało. Polzowaliśmy śróbe z chyba to się nazywa wspornik wachacza następnie odkręciliśmy śrube co trzyma wachcz z piastą i próbowaliśmy go wyciągnąc w dół ale jakoś za długi jest i zrezygnowaliśmy. Próbowaliśmy piaste dzwignąć na lewarku i podważyć ten wachacz ale on zawsze gdzieć tam końcem chaczył o piaste i nic z tego... zawsze można się bardziej postarać i urzyć wiecej siły ale wolałbym wiedziec czy są na to jakieś sposoby (zeby niczego nie uszkodzić w razie czego)
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

No można amorka wyjąc z piasty.

Wachacz wychodzi czasem przy użyciu 5kg młotka. Ale zawsze się da. Jak chaczy to trzeba ustawić ręcznie piastę i pierdu z góry.
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: bez_polotu »

Dziękuje bardzo za tak szybkie udzielenie informacji, już się nastawiłem na pracowity dzień jutro...
Jeszcze chciałbym wiedziec jaki olej potrzebuje do skrzyni (przekładniowy) jakiś konkretny typ? i ile go tam do skrzyni wchodzi?

Jeszcze raz dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Olej? nie pamiętam.

Ilość ok 1,8l
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: bez_polotu »

Udało nam sie troszke to długo trwało ale półoś założona stara sprzedana do regeneracji, olej wymieniony (nie pytajcie się jak odkręciłem śrube ze skrzyni :) ) oprócz tego wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego i w związku z tym chce zapytać czy ustawienie zbierzności to obowiązek czy jeśli liczyliśmy ilość obrotów przy wykręcaniu końcówki i nową zakreciliśmy tyle samo razy można jeździć tak jak jest bez ustawiania zbierzności?

Dodam jeszcze że olej do skrzyni jak ktoś pisał na forum i według producenta jest to 75W/80W w moim przypadku wybór padł na total...

Jeszcze raz dziękuje za pomoc naprawde bez was do jutra bym siedział pod autem z nadzieją że półoś wyskoczy a teraz to bułka z masłem ( i bananem) :)
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

Na przyszlosc to jedna rada dla wszystkich ktorzy chca odchaczyc wachacz:
- dluga breszka i odpowiednio podchaczyc i samo wychodzi:D
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana polosi

Post autor: Jarmarek »

Jezu... błagam o pomoc... nie wiem ile ale chyba 3 dzień się męczę z wyciągnięciem prawej półosi - lewa wyszła elegancko

Problem rozbija się o podporę prawej półosi...

Na początku chciałem wybić ją z łożyska - dupa - przez 16 lat się 'trochę' zapiekła...

To odkręciłem całą łapę... 4 śruby - efekt taki że łapa lata luźno i udało mi się ją przesunąć o ~1cm tak że wylało się trochę oleju ze skrzyni, ale ZAWADZA o inny element silnika!

Nie wiem co zrobić aby to wyciągnąć.. przeczytałem już 15 razy wszystkie posty na forum i nic - no ręce mi już opadły, a głowa uderza o beton
POMOCY !
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana polosi

Post autor: kubas »

Tez mialem ten problem nie chciala wyjsc poloska. To wyjolem najpierw skrzynie. Troche sie trzeba bylo przy tym nagimnastykowac ale wyszla jakos potem puk puk w poloske i wyszla :). A wykreciles srubki trzymajace lozysko ? wystarczy je troche poluzowac i potem przekrecic tak zeby lepki nie trzymaly lozyska.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana polosi

Post autor: Jarmarek »

Tak wyciągnąłem... poradziłem sobie dziś o 01 w nocy po ok. 30h spędzonych nad ściąganiem jednej półosi

Po odkręceniu łapy i tych śrubek oczywiście też, rozkręciłem podnośnik samochodowy ręczny i zacząłem rozpierać podporę o kawał drewna podpierający samochód na wysokości skrzyni biegów - oczywiście samo to, nic by nie dało - co jakiś czas brałem łom i starałem się odchylić półoś aby wyszła skacząc i robiąc inne dziwne zabiegi - w pewnym momencie kiedy to już właściwie zrezygnowałem usłyszałem 'bum' i zobaczyłem że silnik opadł na dół - przy oględzinach co się stało zobaczyłem że półoś wyskoczyła - zrobiła skok o 10cm a cały silnik który na niej się unosił właśnie opadł na swoje miejsce...
Pewnie można to było zrobić lepiej i kulturalniej, ale jestem szczęśliwy że sie udało :P

Dodatkowo powiem że mam od was 5 pkt respektu - jak to gdzieś ująłeś :D - udało mi się kupić klucz nasadkowy kwadrat 8mm :D
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana polosi

Post autor: kubas »

no widzisz bardzo ladnie :) dla chcacego nic trudnego :) no a taki klucz to dobry gadget i do wymiany oleju w silniku sie przyda i jak bys chcial kiedys cos przy skrzyni pogrzebac to tez sie przyda :)
ODPOWIEDZ