plyn chlodzacy

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
papej19
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar pn, 2007 4:33 pm

plyn chlodzacy

Post autor: papej19 »

witam i znowu mam problem z moim p205 gti a problem polega na tym ze plyn chlodzacy ze zbiorniczka wyronawczego mi wywala jak go zgasze a temp. dochodzi do 90-95 stopni ( wentylator sie włącza) co to moze byc :?: :?: :?: :? :?
Awatar użytkownika
dominik19866
Junior
Posty: 244
Rejestracja: 31 maja czw, 2007 2:48 pm
Posiadany PUG: RG cabrio + RG
Numer Gadu-gadu: 6499027
Lokalizacja: Inowrocław

Re: plyn chlodzacy

Post autor: dominik19866 »

Termostat sprawdź :D
Awatar użytkownika
papej19
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar pn, 2007 4:33 pm

Re: plyn chlodzacy

Post autor: papej19 »

a ile moze kosztowac termostat
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: plyn chlodzacy

Post autor: Sebek »

30-35 zł nowy :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: plyn chlodzacy

Post autor: Banita »

Powiem szczerze, ze do tej pory sie nie spotkalem z tym, zeby temperatura rosla po zgaszeniu silnika 8)
Awatar użytkownika
papej19
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar pn, 2007 4:33 pm

Re: plyn chlodzacy

Post autor: papej19 »

ona nie rosnie po zgaszeniu silnika tylko jak silnik chodzi i dochodzi do 90- 95 stopni a wywala mi plyn jak go zgasze
Awatar użytkownika
papej19
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar pn, 2007 4:33 pm

Re: plyn chlodzacy

Post autor: papej19 »

a oprocz teromstatu co moze byc innego ?????
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: plyn chlodzacy

Post autor: zlotycbr »

uszczelka pod glowica
Awatar użytkownika
papej19
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar pn, 2007 4:33 pm

Re: plyn chlodzacy

Post autor: papej19 »

ale jak by byla uszczelka pod glowica to by woda w oleju byla i na bagnecie
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: plyn chlodzacy

Post autor: zlotycbr »

niezawsze
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: plyn chlodzacy

Post autor: Orfister »

Banita pisze:Powiem szczerze, ze do tej pory sie nie spotkalem z tym, zeby temperatura rosla po zgaszeniu silnika 8)
Spotykasz się z tym za każdym razem jak gasisz silnik,,,gdy pracuje, stale ma chłodzenie wymuszone przez pompę wodną, gdy gasisz, cały silnik obudowany dookoła, pozbawiony wydajnego odbierania ciepła podwyższa swą temperaturę.
Bardzo często tak bywa, że jedziesz w korku, silnik jest gorący, wentylator nie pracuje, wystarczy sie tylko zatrzymać , zgasić silnik, i po paru sekundach załącza się, by odprowadzić nagromadzone ciepło...ot cała "fil;ozofija" :mrgreen:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: plyn chlodzacy

Post autor: Banita »

Spotkalem sie z takim efektem, tylko wtedy gdy czujnik byl zarosniety kamieniem -nie bede polemizowal, bo nie jestem na 100% pewien, zbadam temat ;)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: plyn chlodzacy

Post autor: Orfister »

Czek it ałt ... ale mówię ci ...tak jest jak piszę...inaczej musiałbyś mieć jakiś dodatkowy system który by ci odebrał nadmiar gromadzonego po wyłączeniu silnika ciepła...
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: plyn chlodzacy

Post autor: cejot »

Moim zdaniem Orfister dobrze mówi. Tak czysto teoretycznie to jeśli temperatura silnika po zgaszeniu go od razu by spadała to po co stosować rozwiązanie, że wiatrak może się włączyć jak silnik nie pracuje?
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: plyn chlodzacy

Post autor: stef »

Silnik sie juz nie nagrzewa - to nie perpetum mobile! Ale cieplo sie przenosi, przeplywa od czesci goretszej do chlodniejszej, co powoduje wlaczenie wentylatora. Moim zdaniem nie ma to wiekszego sensu poniewaz ta troche schlodzona przez wentylator ciecz nie powroci w okolice cylindrow, w ktorym i tak juz temp. nie rosnie. Choc sam plyn sie troche podgrzewa bo tloki/cylindry itp. oddaja cieplo i temp. samego plynu wzrasta. Ale obieg juz nie jest wymuszony tylko bierny, a wiec bardzo powolny.

To, ze wywala wode moze byc faktycznie spowodowane wydmuchaniem uszczelki glowicy, do plynu dostaje sie powietrze, zapowietrza uklad, rozszerza sie jak wzrasta temp. i wywala wode. Moze tez byc to po prostu zapowietrzony uklad lub stary/rozwodniony plyn chlodniczy. Jak plyn jest slabej jakosci to po zgaszeniu, gdy cylindry jeszcze oddaja cieplo, miejscowo plyn chlodniczy - a raczej woda - uzyskuje wieksza temp. bo nie ma krazenia, przechodzi w stan gazowy, tym samym gwaltownie rozszerza sie (wzrasta cisnienie) i wypycha wode/plyn.

W mojej 205 wentylator faktycznie lubi sie wlaczyc po zgaszeniu silnika, w BX, XM, Xantia nie spotkalem sie z czyms takim.
Obrazek
ODPOWIEDZ