Problem z obrotami

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Problem z obrotami

Post autor: gad »

Dzisiaj wystapilo kolejne jajo w moim pugu i nie mam pojecie co sie dzieje!!! Odpalam silnik i obroty trzymaja sie w granicach 1100, chwile silniki pochodzi chwilke i wtedy zaczyna sie jajo, obroty zamiast spadac wzsrastaja do 2000!!!!! i tak sie utrzymuja. jak zgasze silnik i skasuje bledy to jest dobrze przez chwilke i znowu wzrastaja! sprawdzalem bledy i pokazuje sie czujnik temperatury silnika, ale sprawdzalem go tak jak w etzoldzie i wszytko wyglada na sprawne. co to moze byc??? prosze o pomoc bo grzebalem przy tym dos dlugo i juz nie mam pojecia co o tym myslec!!! silnik 1.4 TU3M

EDIT:
dodam jeszcze ze po wypieciu wtyczki z czujnika problem nie znika.


Nastepnym razem edytuj posty zamiast odklejac kolejne, przy okazji cytujac siebie.
B.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: Sebek »

silniczek krokowy, on odpowiada za wolne obroty, użyj opcji SZUKAJ i prezcytaj tematy które sie wyświetlą, tak zobaczysz jak go sprawdzic i czym się to objawia :)

pozdro
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

Nie wydaje mi sie zeby ro byl krokowy, sprawdzalem go tak ze przekrecilem stacyjke na zaplon, cofnolem go palcem do samego konca naciskajac delikanie i przy zamknieciu przepustnicy silnik z powrotem sie wysuwa! wiec przypuszczam ze zarowno on jak i czujnik polozenia przepustnicy jest sprawny. pozatym obroty na poczatku sa normalne i co z tm bledem od czujnika temp silnika???
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Problem z obrotami

Post autor: Banita »

Sprawdz przejscie czujnik -> komputer
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

Wiem, własnie mam zamiar w poniedzialek z tym robic, jezdzilem dzisiaj troche i jest tak ze czasem jednak te obroy spdaja do normy ale to tylko na chwile bo jak sie znowu doda gazu to juz nie wracaja. napewno nie jest to wina linki bo na to juz patrzylem.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

własnie skończylem sprawdzac przejscie czujnik---> komputer i przy okazji odpiolem akumulator. Kable okazaly sie dobre i problem nie zniknol. Po odpaleniu obroty mial takie jak powinien jednak juz po przegazowaniu nie chca spasc ponizen 1600, i tak dzieje sie po kazdym skasowaniu bledow i odpaleniu: na co moge jeszcze patrzyc bo juz naprawde nie wiem co robic


Tak sie teraz jeszcze zastanawialem czy to jednak nie jest wina tego czujnika temp ktorego blad wyskakuje... Nie swieci sie jednak kontrolka od komputera i blad nie wystepuje cisgle bo jednak czasem obroty sie stabilizuja. Opłaca sie go wymieniac czy raczej nie ma sensu? Ile taki czujnik kosztuje???


_________________
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: Orfister »

Około 40 zł oryginał, 25 zamiennik Febi
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

a jest sens gowogule wymieniac? skoro na początku silnik chodzi dobrze a dopiero po dodaniu gazu sa jaja?? Przeciesz gdyby to czujnik byl to przeklamywal by caly czas a nie tylko przez chwile.


Tak sobie jeszcze teraz przypomnialem ze to zaczelo sie dziac po tym jak odpiolem akumulator na jakas godzinke bo spawalem mocowanie fotela kierowcy, to moze miec z tym jakis zawiazek???
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Problem z obrotami

Post autor: palpio »

nie wiem jaki masz komputer ale po resecie niektóre potrzebują pochodzić na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora nie ruszając pedału gazu
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

wtrysk mam bosha. wczesniej jak odpinalem akumulator to nie mialem takich jaj ale jesli by to mialo mu cos pomoc to odpale go tak i dam znac co z tego wszlo
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: Sebek »

no zrób tak że odepnij na jakiś czas, zakładasz potem klemę i odpalasz bez gazu i czekasz aż wiatrak sie załączy.. zobaczymy
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

Własnie tak zrobilem i nie cce zapeszac ale.... obroty w normie!!!! jeszcze to nie jest nic pewnego, bo jeszcze to sprawdze rano jak przestygnie ale jestem dobrej mysli :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ swoja droga jak go tak odpalilem to momentami mial na biegu jalowym 3000 obr/min!!!! masakra jakas. dam jeszcze jutro znac jak sie to skonczylo
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

NIestety chyba wczoraj przemawial przezemnie zbytni optymizm :N odpalilem dzisaj rano i przez chwile bylo ok a potem obroty takie jak zwykle. co to innego moze byc? zastanawiam sie czy to nie sterownik padl :( jest moze ktos z krk i ma silnik 1.4 na wtrysku bosha i moglby na 15 min porzyczyc sterownik zebym mogl to sprawdzic?
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Problem z obrotami

Post autor: palpio »

Sterownik sobie odpuść jest to jedna z bardziej wytrzymałych rzeczy w autku lepiej kup ten czujnik 30 złych to chyba nie majątek a z doświadzenia wiem że potrafi nieźle namieszać może przekłamywać w danym zakresie temperatury
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

ok to zmienie go tylko dopiero po weekendzie majowym bo wczesniej to chyba zadnego motoryzacyjnego nie dostane
ODPOWIEDZ