Problem z obrotami

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

wk.... sie wczoraj na puga, odpalilem go i odpiolem dziadowi czujnik temp silnika i co zauwazylem... na poczatku troche go szarpalo bo byl zimny ale obroy mial w okolicy 900 obr/min tylko i tak dopuki sie nie zagrzal, potem jak zrobil sie cieply to obr mial dalej takie jakie ma z podpiętym czujnikiem wiec okolo 1400:( co jeszcze mono jetronicu wplywa na dawke paliwa i uchylenie krokowego? jest czujnik jeszcze czegos?
Ostatnio zmieniony 02 maja pt, 2008 11:33 am przez gad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: klim »

Sprawdz czy nie łapie fałszywego powietrza na dolocie od przepustnicy do głowicy. Najlepiej weź benzyne i jak nie masz takiej w sprayu to pędzel i wszystkie połączenia, uszczelki itd na dolocie smaruj. Jak będzie gdzieś zaciągał lewizne to pociągnie paliwa i zmieni obroty. A i nie sugeruj się tym że bez dodania pierwszego gazu chodzi normalnie bo może właśnie przez dodanie gazu i wytworzenie większego podciśnienia zaciągać sobie lewe powietrze. Jakbyś robił ten test to na tych podwyższonych obrotach.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Problem z obrotami

Post autor: Banita »

A czujnik polozenia przepustnicy sprawdzales?

PS. Jeszcze raz zobacze wulgaryzmy i dostaniesz warn'a
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

Obserwowalem ten silnik troche i widzialem moment w ktorym zmieniaja sie obroty o to nie jest wina lewego powietrza bo powoduje je ruch silnika krokowego:/ czujnika nie sprawdzalem w taki sposob jaki jest opisany w etzoldzie ale zrobie tak jutro
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Problem z obrotami

Post autor: palpio »

Wiesz tak dumam nad twoim problemem i zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy. Czy jak masz te wyższe obroty tzn 1600 i depniesz szybko na gaz odrazu go puszczając to obroty nie spadają do takich jak powinny być?
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

wiesz w sumie tego nie sprawdzilem. jutro zobacz czy tak sie dzieje, a jesli tak bedzie to co wtedy???
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Problem z obrotami

Post autor: Banita »

palpio pisze:Wiesz tak dumam nad twoim problemem i zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy. Czy jak masz te wyższe obroty tzn 1600 i depniesz szybko na gaz odrazu go puszczając to obroty nie spadają do takich jak powinny być?
To by byla krancowka w silniczku krokowym :wink:
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

Wiec patrzylem dzisiaj na to i jest tak ze jesli mam oboty ok 1500 i dodam gazu to nie spadna na nizej niz na 1900 ale jesli juz mam 1900 i dodam na chwilke gazu to obroty spadna na okolo 1600 i z powrotem wzrosna do 1900:/ nie sprawdzalem jeszcze czujnika polozenia przepustnicy bo jutro mam mature i troche nie czas teraz na puga
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

Walczyłem troche zpugiem i doszedlem do wniosku ze tak w zasadzie to nie wiem jak sprawdzic ten czujnik polozenia przepustnicy bo w etzolzie opisany jest taki na 3 pinowej kostce a u mnie jest 4 no i monojetronic 8)7 wiec moze ktos mi troche podpowie?? i mam jeszcze takie pytanko bo tak sie zastanawiam czy jakbym poluznil sruby od tego czujnika, odpalil puga i zgagrzal go pozadnie a potem tak ustawil ten czujnik zeby mial ladne wolne obrotki to nie bylo by dobrze? nie palil by wtedy za duzo albo nie byl za slaby??? Tylko na szkoleniu bosha mowili ze nie wolno tego czujnika przestawiac? wiec jak to jest? Pug jest nie zniszczalny czy nie az tak???
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: moralez »

grunt to czytac ze zrozumieniem czujnik opisany na 3 pinowej kostce jest czujnikiem z wtrysku wielopunktowego 8)7
Co do twojego czujnika to niektorzy tak robili i byli zadowoleni, ale generalnie jest tak jak mowli na szkoleniu.
Jak chcesz wiedziec wiecej to uzyj wyszukiwarki bo temat kilka razy walkowany
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

driver_ pisze:pomiedzy 1 a 5 stale 5V.
przepustnica zamknieta:
pomiedzy 1 a 2 ok. 1V
pomiedzy 1 a 4 0V
przeputnica w pelni otwarta (WOT)
pomiedzy 1 a 2 ok 4,5V
pomiedzy 1 a 4 ok 4V
U mnie jest tak: pomiedzy 1 a 5 stałe ale 4.85V nawet na odpalonym silniku
przepustnica zamknieta
pomiedzy 1 a 2 mam 0,19V
pomiedzy 1 a 4 mam 0,02V
przepustnica otwarta
pomiedzy 1 a 2 mam 4,85V
pomiedzy 1 a 4 mam 4,27V

dalej znalazlem cos takiego
dvfilm pisze:na całkowicie zamkniętej przepustnicy zmierzyć napiecie na styku 1 i 2 potencjometru , powinno mieć wartość od 0.20 do 0.25 Volta i nie więcej
ko ma racje kolega dvfilm czy driver_ bo wedlug tego pierwszego mam za malo o 0,01V i musze delikatnie wyregulowac polozenie czujnika natomiast wedlug kolegi drivera mam o wiele za malo 8)7
dvfilm pisze:oporność mierzysz na stykach 1 i 5 potencjometru omomierzem, wartość nie może być większa niż 1100 ohm, jeśli jest więcej ,potencjometr kosz, jak mniej to OK
i utaj okazuje sie u mnie wszytko ok gdyz opornosc u mnie wynosi 975.

Jak mam teraz rozumiec moje pomiary bo wedlug mnie poza niezbyt dokladnym ustawieniem czujnika i dziwnie niskim napieciem zasilania wszystko jest w pozadku
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami

Post autor: gad »

up
ODPOWIEDZ