Problem z obrotami
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
wk.... sie wczoraj na puga, odpalilem go i odpiolem dziadowi czujnik temp silnika i co zauwazylem... na poczatku troche go szarpalo bo byl zimny ale obroy mial w okolicy 900 obr/min tylko i tak dopuki sie nie zagrzal, potem jak zrobil sie cieply to obr mial dalej takie jakie ma z podpiętym czujnikiem wiec okolo 1400:( co jeszcze mono jetronicu wplywa na dawke paliwa i uchylenie krokowego? jest czujnik jeszcze czegos?
Ostatnio zmieniony 02 maja pt, 2008 11:33 am przez gad, łącznie zmieniany 1 raz.
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
Sprawdz czy nie łapie fałszywego powietrza na dolocie od przepustnicy do głowicy. Najlepiej weź benzyne i jak nie masz takiej w sprayu to pędzel i wszystkie połączenia, uszczelki itd na dolocie smaruj. Jak będzie gdzieś zaciągał lewizne to pociągnie paliwa i zmieni obroty. A i nie sugeruj się tym że bez dodania pierwszego gazu chodzi normalnie bo może właśnie przez dodanie gazu i wytworzenie większego podciśnienia zaciągać sobie lewe powietrze. Jakbyś robił ten test to na tych podwyższonych obrotach.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
Re: Problem z obrotami
A czujnik polozenia przepustnicy sprawdzales?
PS. Jeszcze raz zobacze wulgaryzmy i dostaniesz warn'a
PS. Jeszcze raz zobacze wulgaryzmy i dostaniesz warn'a
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
Obserwowalem ten silnik troche i widzialem moment w ktorym zmieniaja sie obroty o to nie jest wina lewego powietrza bo powoduje je ruch silnika krokowego:/ czujnika nie sprawdzalem w taki sposob jaki jest opisany w etzoldzie ale zrobie tak jutro
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Problem z obrotami
Wiesz tak dumam nad twoim problemem i zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy. Czy jak masz te wyższe obroty tzn 1600 i depniesz szybko na gaz odrazu go puszczając to obroty nie spadają do takich jak powinny być?
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
wiesz w sumie tego nie sprawdzilem. jutro zobacz czy tak sie dzieje, a jesli tak bedzie to co wtedy???
Re: Problem z obrotami
To by byla krancowka w silniczku krokowympalpio pisze:Wiesz tak dumam nad twoim problemem i zastanawiam się nad czujnikiem położenia przepustnicy. Czy jak masz te wyższe obroty tzn 1600 i depniesz szybko na gaz odrazu go puszczając to obroty nie spadają do takich jak powinny być?

- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
Wiec patrzylem dzisiaj na to i jest tak ze jesli mam oboty ok 1500 i dodam gazu to nie spadna na nizej niz na 1900 ale jesli juz mam 1900 i dodam na chwilke gazu to obroty spadna na okolo 1600 i z powrotem wzrosna do 1900:/ nie sprawdzalem jeszcze czujnika polozenia przepustnicy bo jutro mam mature i troche nie czas teraz na puga
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
Walczyłem troche zpugiem i doszedlem do wniosku ze tak w zasadzie to nie wiem jak sprawdzic ten czujnik polozenia przepustnicy bo w etzolzie opisany jest taki na 3 pinowej kostce a u mnie jest 4 no i monojetronic
wiec moze ktos mi troche podpowie?? i mam jeszcze takie pytanko bo tak sie zastanawiam czy jakbym poluznil sruby od tego czujnika, odpalil puga i zgagrzal go pozadnie a potem tak ustawil ten czujnik zeby mial ladne wolne obrotki to nie bylo by dobrze? nie palil by wtedy za duzo albo nie byl za slaby??? Tylko na szkoleniu bosha mowili ze nie wolno tego czujnika przestawiac? wiec jak to jest? Pug jest nie zniszczalny czy nie az tak???

- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
grunt to czytac ze zrozumieniem czujnik opisany na 3 pinowej kostce jest czujnikiem z wtrysku wielopunktowego 
Co do twojego czujnika to niektorzy tak robili i byli zadowoleni, ale generalnie jest tak jak mowli na szkoleniu.
Jak chcesz wiedziec wiecej to uzyj wyszukiwarki bo temat kilka razy walkowany

Co do twojego czujnika to niektorzy tak robili i byli zadowoleni, ale generalnie jest tak jak mowli na szkoleniu.
Jak chcesz wiedziec wiecej to uzyj wyszukiwarki bo temat kilka razy walkowany
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
U mnie jest tak: pomiedzy 1 a 5 stałe ale 4.85V nawet na odpalonym silnikudriver_ pisze:pomiedzy 1 a 5 stale 5V.
przepustnica zamknieta:
pomiedzy 1 a 2 ok. 1V
pomiedzy 1 a 4 0V
przeputnica w pelni otwarta (WOT)
pomiedzy 1 a 2 ok 4,5V
pomiedzy 1 a 4 ok 4V
przepustnica zamknieta
pomiedzy 1 a 2 mam 0,19V
pomiedzy 1 a 4 mam 0,02V
przepustnica otwarta
pomiedzy 1 a 2 mam 4,85V
pomiedzy 1 a 4 mam 4,27V
dalej znalazlem cos takiego
ko ma racje kolega dvfilm czy driver_ bo wedlug tego pierwszego mam za malo o 0,01V i musze delikatnie wyregulowac polozenie czujnika natomiast wedlug kolegi drivera mam o wiele za malodvfilm pisze:na całkowicie zamkniętej przepustnicy zmierzyć napiecie na styku 1 i 2 potencjometru , powinno mieć wartość od 0.20 do 0.25 Volta i nie więcej

i utaj okazuje sie u mnie wszytko ok gdyz opornosc u mnie wynosi 975.dvfilm pisze:oporność mierzysz na stykach 1 i 5 potencjometru omomierzem, wartość nie może być większa niż 1100 ohm, jeśli jest więcej ,potencjometr kosz, jak mniej to OK
Jak mam teraz rozumiec moje pomiary bo wedlug mnie poza niezbyt dokladnym ustawieniem czujnika i dziwnie niskim napieciem zasilania wszystko jest w pozadku