biały dym
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
biały dym
Witam ostatnio jechałem z moim kolega autostradą on dieselem ja swoim xs przy prędkości około 180 ( a w sumie przedziale od 120 do 180) czyli praktycznie mój max szrapie mi autem tak jakby brakło mu paliwa no ale mniejsza o to bo sie przyzwyczaiłem ale kolega stwierdził ze właśnie czasami leci mi z wydechu biały dym i wnioskuje ze leci on wtedy kiedy szarpie mi aukiem.
Co to może być?
Aha i z tyłu bloku silnika pod weżami od chłodnicy mam mokro z czego same węże są suche ... z czego tam leci? Czy tam sie wkręca pompe wody?
Co to może być?
Aha i z tyłu bloku silnika pod weżami od chłodnicy mam mokro z czego same węże są suche ... z czego tam leci? Czy tam sie wkręca pompe wody?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: biały dym
siwo siwo siwo - generalnie będzie jeszcze siwiej - masz to co ja czyli zrąbane uszczelniacze zaworowe - generalnie nie ma znaczenia prędkość tylko wysokie obroty u mnie 180 jest przy jakichś 6000 więc obroty na maxa (mam silnik 1.4 85KM na solexie) im wyżej kręcisz tym więcej oleju Ci zużywa - uszczelniacze w silnikach TU to standard - rypią się tak samo w 205 jak i 206 zwłaszcza jak ktoś lubi kręcić 

http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: biały dym
Pompa jest z prawej strony - tam gdzie alternator tylko na drugim końcu - od strony szyby i jest bardziej z boku niż z tyłu...
Zdefiniuj dokładnie co to jest (olej, woda, płyn?) i w którym miejscu...
Martin dobrze mówi - uszczelniacze... ewentualnie uszczelka pod głowicą - pod ciśnieniem dostaje się woda
Biały dym to właśnie woda....
Zdefiniuj dokładnie co to jest (olej, woda, płyn?) i w którym miejscu...
Martin dobrze mówi - uszczelniacze... ewentualnie uszczelka pod głowicą - pod ciśnieniem dostaje się woda
Biały dym to właśnie woda....
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: biały dym
Co w takim razie robi się z uszczelniaczami, żeby siwo nie było? I ile to może kosztować?
Od niedawna w swoim TU3M mam podobne zjawisko, wystarczy że auto postoi godzinę i przy odpaleniu wyrzuca z siebie biały/szary obłok. Po chwili pracuje już przyzwoicie.
Od niedawna w swoim TU3M mam podobne zjawisko, wystarczy że auto postoi godzinę i przy odpaleniu wyrzuca z siebie biały/szary obłok. Po chwili pracuje już przyzwoicie.
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: biały dym
wymienia się 
Ogólnie trzeba zdjąć uszczelke pod głowicą aby to zrobić ... choć ostatnio ktoś opowiadał o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, ale to chyba nie dotyczyło naszych silniczków.....
Sama wymiana uszczelniaczy to koszt ~60zł ale trzeba doliczyć jeszcze uszczelke (100-120zł) plus planowanie 60-100zł no i robocizne... chyba że sam to zrobisz... wtedy licz cały ranek na rozebranie (zawiezienie do planowania) i wieczór na składanie... powinno się udać w jeden dzień przy odrobinie organizacji.

Ogólnie trzeba zdjąć uszczelke pod głowicą aby to zrobić ... choć ostatnio ktoś opowiadał o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, ale to chyba nie dotyczyło naszych silniczków.....
Sama wymiana uszczelniaczy to koszt ~60zł ale trzeba doliczyć jeszcze uszczelke (100-120zł) plus planowanie 60-100zł no i robocizne... chyba że sam to zrobisz... wtedy licz cały ranek na rozebranie (zawiezienie do planowania) i wieczór na składanie... powinno się udać w jeden dzień przy odrobinie organizacji.
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: biały dym
tylko właśnie uszczelniacze zaworowe i uszczelkę robiłem jakieś 3 lata temu oO uszczelka oryginał z aso oO
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: biały dym
oczywiście życzę wody - ale wiem że przy przebiegach uszczelniacze padają - ja mam 120 tyś przejechane z czego od 36 tyś do 120 tyś sam upalałem a uszczelniacze leżąJarmarek pisze:Pompa jest z prawej strony - tam gdzie alternator tylko na drugim końcu - od strony szyby i jest bardziej z boku niż z tyłu...
Zdefiniuj dokładnie co to jest (olej, woda, płyn?) i w którym miejscu...
Martin dobrze mówi - uszczelniacze... ewentualnie uszczelka pod głowicą - pod ciśnieniem dostaje się woda
Biały dym to właśnie woda....
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: biały dym
ten dym to zagadka bo jakieś 30 000 km temu wymieniłem uszczelniacze zaworowe
na oryginalne z aso.
CO do wycieku plunu z tyłu chłodnicy okazało sie ze uszczelka z plastiku w którym zakotwiczone sa te 2 przewody z parciała i ... dlatego było pełno wody ...
Było ciężko bo nigdzie takiej wielkiej nie mieli 74 mm średnicy wiec dałem stara jako bazę i z dwóch stron sylikon szary tym co miske olejowa sie robi wiec myślę ze będzie ok, pompę wody też wymieniłem bo szeleściła .
Okazało się też ze rolka napinacza była już tak zużytą ze az miała luz i szeleściła gorzej niz ta pompa wiec tez wymieniłem
Wszystko metoda garażowa ale przy pomocy kolegi mechanika wszystko da rade.
Aha porządny zestaw kluczy to podstawa bo szybko można wyjść z równowagi ...
Mozna close

CO do wycieku plunu z tyłu chłodnicy okazało sie ze uszczelka z plastiku w którym zakotwiczone sa te 2 przewody z parciała i ... dlatego było pełno wody ...
Było ciężko bo nigdzie takiej wielkiej nie mieli 74 mm średnicy wiec dałem stara jako bazę i z dwóch stron sylikon szary tym co miske olejowa sie robi wiec myślę ze będzie ok, pompę wody też wymieniłem bo szeleściła .
Okazało się też ze rolka napinacza była już tak zużytą ze az miała luz i szeleściła gorzej niz ta pompa wiec tez wymieniłem

Wszystko metoda garażowa ale przy pomocy kolegi mechanika wszystko da rade.
Aha porządny zestaw kluczy to podstawa bo szybko można wyjść z równowagi ...
Mozna close
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: biały dym
Skola płyn wyciekał po rozgrzaniu się silnika??
Ostatnio zmieniony 14 sty czw, 2010 5:29 pm przez mateon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: biały dym
Radze wymienic przy okazji o-ring znajdujacy sie pomiedzy blokiem silnika a korpusem pompy, i nie chodzi o ten o-ring duzy ktory jest pod pompa a taki nieco mniejszy, od tylu silnika. Dostep do niego jest fatalny ale ja niepotrzebnie wydalem kase na pompe wodna (ze nie wspomne o kupie roboty w mroz) i potem i tak dolewalem plyn co chwile, bo puszczalo tym wlasnie o-ringiem. Nalezy odkrecic lape silnika, miec kanal i dobra grzechotke z kluczem 16. Wyciek jest ciezki do zlokalizowania, wlasnie podejrzenie zawsze pada na pompe a to niekoniecznie musi byc ona, u mnie objaw byl taki ze jak temperatura spadala ponizej zera to plyn wyciekal a latem bylo ok