biały dym

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

biały dym

Post autor: skola »

Witam ostatnio jechałem z moim kolega autostradą on dieselem ja swoim xs przy prędkości około 180 ( a w sumie przedziale od 120 do 180) czyli praktycznie mój max szrapie mi autem tak jakby brakło mu paliwa no ale mniejsza o to bo sie przyzwyczaiłem ale kolega stwierdził ze właśnie czasami leci mi z wydechu biały dym i wnioskuje ze leci on wtedy kiedy szarpie mi aukiem.
Co to może być?

Aha i z tyłu bloku silnika pod weżami od chłodnicy mam mokro z czego same węże są suche ... z czego tam leci? Czy tam sie wkręca pompe wody?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: biały dym

Post autor: Marin205 »

siwo siwo siwo - generalnie będzie jeszcze siwiej - masz to co ja czyli zrąbane uszczelniacze zaworowe - generalnie nie ma znaczenia prędkość tylko wysokie obroty u mnie 180 jest przy jakichś 6000 więc obroty na maxa (mam silnik 1.4 85KM na solexie) im wyżej kręcisz tym więcej oleju Ci zużywa - uszczelniacze w silnikach TU to standard - rypią się tak samo w 205 jak i 206 zwłaszcza jak ktoś lubi kręcić :)
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: biały dym

Post autor: Jarmarek »

Pompa jest z prawej strony - tam gdzie alternator tylko na drugim końcu - od strony szyby i jest bardziej z boku niż z tyłu...

Zdefiniuj dokładnie co to jest (olej, woda, płyn?) i w którym miejscu...

Martin dobrze mówi - uszczelniacze... ewentualnie uszczelka pod głowicą - pod ciśnieniem dostaje się woda

Biały dym to właśnie woda....
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: biały dym

Post autor: dzikson »

Co w takim razie robi się z uszczelniaczami, żeby siwo nie było? I ile to może kosztować?
Od niedawna w swoim TU3M mam podobne zjawisko, wystarczy że auto postoi godzinę i przy odpaleniu wyrzuca z siebie biały/szary obłok. Po chwili pracuje już przyzwoicie.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: biały dym

Post autor: Jarmarek »

wymienia się :)

Ogólnie trzeba zdjąć uszczelke pod głowicą aby to zrobić ... choć ostatnio ktoś opowiadał o wymianie uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy, ale to chyba nie dotyczyło naszych silniczków.....

Sama wymiana uszczelniaczy to koszt ~60zł ale trzeba doliczyć jeszcze uszczelke (100-120zł) plus planowanie 60-100zł no i robocizne... chyba że sam to zrobisz... wtedy licz cały ranek na rozebranie (zawiezienie do planowania) i wieczór na składanie... powinno się udać w jeden dzień przy odrobinie organizacji.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: biały dym

Post autor: skola »

tylko właśnie uszczelniacze zaworowe i uszczelkę robiłem jakieś 3 lata temu oO uszczelka oryginał z aso oO
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: biały dym

Post autor: Jarmarek »

Ile przez ten czas przejechałeś?
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: biały dym

Post autor: Marin205 »

Jarmarek pisze:Pompa jest z prawej strony - tam gdzie alternator tylko na drugim końcu - od strony szyby i jest bardziej z boku niż z tyłu...

Zdefiniuj dokładnie co to jest (olej, woda, płyn?) i w którym miejscu...

Martin dobrze mówi - uszczelniacze... ewentualnie uszczelka pod głowicą - pod ciśnieniem dostaje się woda

Biały dym to właśnie woda....
oczywiście życzę wody - ale wiem że przy przebiegach uszczelniacze padają - ja mam 120 tyś przejechane z czego od 36 tyś do 120 tyś sam upalałem a uszczelniacze leżą
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: biały dym

Post autor: skola »

ten dym to zagadka bo jakieś 30 000 km temu wymieniłem uszczelniacze zaworowe :) na oryginalne z aso.

CO do wycieku plunu z tyłu chłodnicy okazało sie ze uszczelka z plastiku w którym zakotwiczone sa te 2 przewody z parciała i ... dlatego było pełno wody ...
Było ciężko bo nigdzie takiej wielkiej nie mieli 74 mm średnicy wiec dałem stara jako bazę i z dwóch stron sylikon szary tym co miske olejowa sie robi wiec myślę ze będzie ok, pompę wody też wymieniłem bo szeleściła .
Okazało się też ze rolka napinacza była już tak zużytą ze az miała luz i szeleściła gorzej niz ta pompa wiec tez wymieniłem :)
Wszystko metoda garażowa ale przy pomocy kolegi mechanika wszystko da rade.

Aha porządny zestaw kluczy to podstawa bo szybko można wyjść z równowagi ...
Mozna close
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: biały dym

Post autor: mateon »

Skola płyn wyciekał po rozgrzaniu się silnika??
Ostatnio zmieniony 14 sty czw, 2010 5:29 pm przez mateon, łącznie zmieniany 1 raz.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: biały dym

Post autor: cyborg »

Radze wymienic przy okazji o-ring znajdujacy sie pomiedzy blokiem silnika a korpusem pompy, i nie chodzi o ten o-ring duzy ktory jest pod pompa a taki nieco mniejszy, od tylu silnika. Dostep do niego jest fatalny ale ja niepotrzebnie wydalem kase na pompe wodna (ze nie wspomne o kupie roboty w mroz) i potem i tak dolewalem plyn co chwile, bo puszczalo tym wlasnie o-ringiem. Nalezy odkrecic lape silnika, miec kanal i dobra grzechotke z kluczem 16. Wyciek jest ciezki do zlokalizowania, wlasnie podejrzenie zawsze pada na pompe a to niekoniecznie musi byc ona, u mnie objaw byl taki ze jak temperatura spadala ponizej zera to plyn wyciekal a latem bylo ok
ODPOWIEDZ