Silnik TU1M Zgaduj zgadula

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: KrakerSx »

palpio pisze:Silników 1,1 od początku produkcji w 205 było kilka
I tak chodźby wspomniany HDZ w zależności od osprzętu kręcił sie inaczej
na magneti marelli kręcił sie do 5800
a na osprzęcie boscha 6200
Chodzi ci o komputer czy o jaki osprzęt ?? :D
Awatar użytkownika
misha84
Junior
Posty: 160
Rejestracja: 05 mar śr, 2008 5:02 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 SR 1.1
Numer Gadu-gadu: 7499780
Lokalizacja: Łódź / Łowicz

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: misha84 »

moja 205 jest wogóle dziwna (niespotykana chyba). Nigdzie nie mogę znaleźć tej wersji w necie, są różne ale "1.1 rs" chyba rzadko. Więc mam obrotomierz, elektryczne szyby i centralny zamek (chyba fabryczny). A co do przeciągania to raz przeciągnąłem go do 6,5tyś i chyba osiągnąłem jakieś 90 może 100km/h na drugim biegu :)
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: KrakerSx »

90km na 2 O.o nie nieźle przeciągnąłeś przy 1.1.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: Banita »

.... 8)7

Nie 'kreci sie do', tylko 'osiaga maksymalna moc przy' (5800/6200)

Te silniczki kreca sie do ok 6800.
ok 90 na 2 1.1 osiagnie, ale 1.4 juz lekko ponad 80.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: KrakerSx »

Mój nie da rady tyle przy 80 już czuć ze nie idzie a silnik się meczy i to bardzo , może wina latek w końcu osiągną pełnoletność. Bede chciał wymienić uszczelkę pod głowicą + lekki remoncik silnika może to coś poprawi w jego skuteczności.
willlow

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: willlow »

No to kolejna zagadka 8)
Silnik w pugu 205.
W papierach mam 1,6 +gaz - u mechanika okazało się że jest podobno 2,0.
Z tego co wyczytałem na bloku to oznaczenia 9DM.

W sumie sam nie wiem co tam siedzi.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: palpio »

9DM a skąd ty to odczytałeś??? czarna tabliczka z napisem PTC
willlow

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: willlow »

Na bliku silnika było wytłoczone.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: palpio »

nad alternatorem jest dwie tabliczki jedna to typ silnika a druga numer seryjny
willlow

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: willlow »

Będę jeszcze szukał.
Jak na razie tylko to znalazłem.

Pod maską wyglądało to tak:
Obrazek Obrazek

Ja tam na mechanice się nie znam.
W papierach było że to 1,6 i całkiem ładnie jeździł jak na 1,6.
Jednak później okazało się że to jest jakiś składak. Mechanik jak wyjął panewki żeby kupić nowe to mu w sklepie powiedzieli że to do silnika 2,0.

Na bloku silnika jedyny napis co znalazłem to 9DM.

I na tym się moja wiedza kończy.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: palpio »

zmierz skok tłoka
mnie to wygląda na BDY czyli 1,6 sprawdz jakiego masz kompa jakiej firmy i numer
willlow

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: willlow »

Na dniach powinienem mieć już z powrotem samochód.
Silnik będzie już inny 8)7
Wtedy będę w stanie podać więcej informacji.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: KrakerSx »

Lekko odkopuje swój temat ponieważ potrzebuje informacji znalazłem pewna ciekawą wzmiankę w etzoldzie o silniku z rodziny TU.

Cyt.
"Blok silnika wykonany jest ze stopu lekkiego i ma wytłoczone cztery mokre tuleje cylindrowe z pierścieniami uszczelniającymi o przekroju okrągłym"
Czy to także odnosi sie do mojego TU1M, z ww. cyt. domyślam sie że blok mam aluminiowy bo raczej żeliwo nie jest stopem lekkim 8)7 .

Mógłby mnie ktoś nakierować czy to prawda ? _O_
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: KrakerSx »

Nikt nie wie jaki blok ma to "bydle" ?? Oznaczenie na tabliczce HDZ, znalazłem że KDY to aluminiowy , czy to znaczy że HDZ miały żeliwne bloki ??
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zgaduj zgadula czyli "co to jest" :D

Post autor: KrakerSx »

Dobra kolejna zagadka może mi ktoś pomoże :D

Podczas wymiany uszczelki pod głowicą, rozrządu itp, wymiana uszczelki pod wtryskiem, były wypięte wtyczki, 2 były nie używane (zostały oznaczone) po całym zabiegu, została mi kurde 1 wtyczka, niestety głupio zrobiłem że nie oznaczyłem sobie skąd wyjmowałem. Prosił bym o pomoc gdzie to trzeba wpiąć. _O_

Obrazek

Numer na wtyczce jest taki B00 022 306 231
ODPOWIEDZ