TU3M wysokie spalanie a lambda.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: jozek »

Wiem za temat wielokrotnie był poruszany ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. W winnerku dziewczyny(tu3m) po zakupie okazało się, że spalanie oscyluje w granicach 15 litrów/100km. Dodatkowo migała lampka od ecu. Zczytalem błędy, okazało się że to potencjometr przepustnicy-blad 33. Wymieniłem czujnik polozenia przepustnicy na nowy, termostat, wszystkie filtry. Kable i świece są nowe. Po wymianie tps o dziwo kontrolka przestała się swiecić, spalanie zostało na poziomie ponad 13litrów.
Przed chwila sprawdzilem sonde lambda. Nagrzalem silnik do 90 stopni i wpialem sie miedzy szary a czarny kabel. na obrotach jałowych pokazuje ok 0.9V gdy dodaje gazu spada nawet do 0.0v Czy tak powinno być?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: Banita »

Nie.
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: jozek »

Dzieki za wylewna odpowiedz;) Czyli co kupic nowa uniwersalna 4 przewodowa. NGK czy Bosch.http://www.allegro.pl/item509533317_uni ... a_ngk.html

http://www.allegro.pl/item509533163_uni ... odowa.html

Chetnie tez dowiem sie jaki powinien być odczyt.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: dzikson »

Polecam ten temat: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... C3%B3w+%3A
Banita pisze:Napiecie od sondy powinno oscylowac 0.2-0.8V w odstepie okolo 0,3s ,ale przy sprawdzaniu miernikiem z reguly sprawna sonda daje kolo 0.8V (max 1V) -przynajmniej tak pokazuje miernik.
Banita pisze:przy gwaltowym przegazowaniu 1.5-2V
Myślę że w miarę możliwości warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Ustawienia fabryczne to 8 stopni i ma to spore znaczenie dla spalania.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: Banita »

jozek pisze:Dzieki za wylewna odpowiedz;) Czyli co kupic nowa uniwersalna 4 przewodowa. NGK czy Bosch.http://www.allegro.pl/item509533317_uni ... a_ngk.html

http://www.allegro.pl/item509533163_uni ... odowa.html

Chetnie tez dowiem sie jaki powinien być odczyt.
Moze byc. :)
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: babelo »

Panowie odgrzebuje temat! Szukam na forum coś mniej więcej obraz mi się wykreował ale nie do końca!

Chodzi o to że chcę sprawdzić moją sondę! Może mi ktoś podpowie jak mam to zrobić?

Z sondy wychodzą 4 przewody (2 białe i 1 czarny i 1 szary)
Wyczytałem też że sonda musi być rozgrzana czyli zapalam auto osiąga 90 C i jeden przewód miernika daję do czarnego przewodu , drugi do szarego TAK ?


I teraz mam pytania:

1 Sonda ma być cały czas podpięta? Tzn nie odłączam żadnych wtyczek ?
2 Pomiaru dokonuje przy przekręconej stacyjce czy samochód musi pracować?
3 Jak pomiar powinien być w V na wolnych obrotach ?
4 Czy jak obroty wzrastają napięcie na sodzie ma rosnąć czy maleć ?

Może komuś sie wyda że pytam o pierdoły ale nie miałem okazji wcześniej sie z tym bawić a lubię sam coś zrobić przy okazji się czegoś nauczyć nie latając do mechaników :)

Z góry dzięki _O_
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: palpio »

2 białe to grzłaka jezeli jest sprawna to sonda działa po około minucie

Wpinasz się w czarny przewód miernikiem drugi kabel masa
1 tak
2 pracuje
3 ustaw miernik na 2V
4 na jałowym ma oscylować miedzi 0,4 a 0,8 przy gwałtownym depnięciu może wskazać nawet 2V

A w czym problem dużo pali???
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: babelo »

No jazda cały czas po mieście przy bardzo ale to bardzo delikatnej jeździe spali 10 ale jak nim poszaleje to połknie i 13 i więcej :(

Jak sprawdzę to zdam relacje !

Czyli interesuje mnie tylko czarny kabelek i masa?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: Banita »

Te 2v to sfajdolony miernik.
Miedzy 0.2, a 0,8V powinno oscylować.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: moralez »

Banita pisze:Te 2v to sfajdolony miernik.
Miedzy 0.2, a 0,8V powinno oscylować.
palpio pisze: 3 ustaw miernik na 2V
to zdaje sie o zakres chodzi 2V, potem jest 20V itd :mrgreen:
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: babelo »

Sprawdziłem sondę!

Rozgrzałem auto coś ponda 90 C

Podpiąłem się pod czarny przewód i masę i napięcie na sondzie falowało raz 0,6 raz 0,3 raz 0,9V jak mu przy gazowałem to spadało i utrzymywało się na 0,3 V

Czy tak ma być ? A autem zapach nie spalonej benzynki i czarny osad na posadce z rury!

I pytanie czy sonda z 1,1 pasuje do 1,4 ?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: Banita »

Zmierz podczas jazdy -tak będzie najbardziej miarodajnie.

Pasuje.
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: babelo »

Planuje przerzucić sondę ze 106 Rolanda 1,1 cm do 205 i zobacze jakie będzie spalanie, jak spadnie zamawiam sondę!
babelo
Maniak
Posty: 1281
Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jasło

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: babelo »

Dzisiaj założyłem inną sondę, kupiłem 10 l benzynki i wożę razem z lejkiem w bagażniku :) Jak braknie wleje i sprawdzę ile zrobię na 10 l mam nadzieje że się poprawi! A jak nie będę szukał dalej :(
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.

Post autor: HideoOSW »

Ja w swoim XS z TU3MZ mam dokładnie taki sam problem, narazie sa takie sniegi ze niema sensu wyjezdzac na letnich oponach wiec stoi. Ale zanim przyszły mrozy spalanie po mieście obojetnie w jakim stylu by niebyło to powyzej 10l.!, a w trasie 200km 6,5 - 7litrów. Gdy w grudniu przyszły mrozy to przestalem nim jezdzic wogóle bo spalanie 14l. mnie zszokowało. Kompa sprawdzałem niepokazuje zadnych błędów, oleju prawie niebierze ani nieprzybywa. Przyspiesza jak wariat, jedyne objawy to czuc benzyne na postoju i dużo czarnego osadu w koło wydechu, leciutko obroty faluja na postoju około 800-1000 obr/min..
Jak wyzej kolega dzikson pisał, podejzewam źle ustawiony zapłon.
Ale narazie poczekam az przyjdzie odwilż i czekam na Twoje testy z ta sondą kolego babelo.
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
ODPOWIEDZ