TU3M wysokie spalanie a lambda.
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
TU3M wysokie spalanie a lambda.
Wiem za temat wielokrotnie był poruszany ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. W winnerku dziewczyny(tu3m) po zakupie okazało się, że spalanie oscyluje w granicach 15 litrów/100km. Dodatkowo migała lampka od ecu. Zczytalem błędy, okazało się że to potencjometr przepustnicy-blad 33. Wymieniłem czujnik polozenia przepustnicy na nowy, termostat, wszystkie filtry. Kable i świece są nowe. Po wymianie tps o dziwo kontrolka przestała się swiecić, spalanie zostało na poziomie ponad 13litrów.
Przed chwila sprawdzilem sonde lambda. Nagrzalem silnik do 90 stopni i wpialem sie miedzy szary a czarny kabel. na obrotach jałowych pokazuje ok 0.9V gdy dodaje gazu spada nawet do 0.0v Czy tak powinno być?
Przed chwila sprawdzilem sonde lambda. Nagrzalem silnik do 90 stopni i wpialem sie miedzy szary a czarny kabel. na obrotach jałowych pokazuje ok 0.9V gdy dodaje gazu spada nawet do 0.0v Czy tak powinno być?
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Dzieki za wylewna odpowiedz;) Czyli co kupic nowa uniwersalna 4 przewodowa. NGK czy Bosch.http://www.allegro.pl/item509533317_uni ... a_ngk.html
http://www.allegro.pl/item509533163_uni ... odowa.html
Chetnie tez dowiem sie jaki powinien być odczyt.
http://www.allegro.pl/item509533163_uni ... odowa.html
Chetnie tez dowiem sie jaki powinien być odczyt.
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Polecam ten temat: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... C3%B3w+%3A
Banita pisze:Napiecie od sondy powinno oscylowac 0.2-0.8V w odstepie okolo 0,3s ,ale przy sprawdzaniu miernikiem z reguly sprawna sonda daje kolo 0.8V (max 1V) -przynajmniej tak pokazuje miernik.
Myślę że w miarę możliwości warto sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Ustawienia fabryczne to 8 stopni i ma to spore znaczenie dla spalania.Banita pisze:przy gwaltowym przegazowaniu 1.5-2V
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Moze byc.jozek pisze:Dzieki za wylewna odpowiedz;) Czyli co kupic nowa uniwersalna 4 przewodowa. NGK czy Bosch.http://www.allegro.pl/item509533317_uni ... a_ngk.html
http://www.allegro.pl/item509533163_uni ... odowa.html
Chetnie tez dowiem sie jaki powinien być odczyt.

-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Panowie odgrzebuje temat! Szukam na forum coś mniej więcej obraz mi się wykreował ale nie do końca!
Chodzi o to że chcę sprawdzić moją sondę! Może mi ktoś podpowie jak mam to zrobić?
Z sondy wychodzą 4 przewody (2 białe i 1 czarny i 1 szary)
Wyczytałem też że sonda musi być rozgrzana czyli zapalam auto osiąga 90 C i jeden przewód miernika daję do czarnego przewodu , drugi do szarego TAK ?
I teraz mam pytania:
1 Sonda ma być cały czas podpięta? Tzn nie odłączam żadnych wtyczek ?
2 Pomiaru dokonuje przy przekręconej stacyjce czy samochód musi pracować?
3 Jak pomiar powinien być w V na wolnych obrotach ?
4 Czy jak obroty wzrastają napięcie na sodzie ma rosnąć czy maleć ?
Może komuś sie wyda że pytam o pierdoły ale nie miałem okazji wcześniej sie z tym bawić a lubię sam coś zrobić przy okazji się czegoś nauczyć nie latając do mechaników
Z góry dzięki
Chodzi o to że chcę sprawdzić moją sondę! Może mi ktoś podpowie jak mam to zrobić?
Z sondy wychodzą 4 przewody (2 białe i 1 czarny i 1 szary)
Wyczytałem też że sonda musi być rozgrzana czyli zapalam auto osiąga 90 C i jeden przewód miernika daję do czarnego przewodu , drugi do szarego TAK ?
I teraz mam pytania:
1 Sonda ma być cały czas podpięta? Tzn nie odłączam żadnych wtyczek ?
2 Pomiaru dokonuje przy przekręconej stacyjce czy samochód musi pracować?
3 Jak pomiar powinien być w V na wolnych obrotach ?
4 Czy jak obroty wzrastają napięcie na sodzie ma rosnąć czy maleć ?
Może komuś sie wyda że pytam o pierdoły ale nie miałem okazji wcześniej sie z tym bawić a lubię sam coś zrobić przy okazji się czegoś nauczyć nie latając do mechaników

Z góry dzięki

- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
2 białe to grzłaka jezeli jest sprawna to sonda działa po około minucie
Wpinasz się w czarny przewód miernikiem drugi kabel masa
1 tak
2 pracuje
3 ustaw miernik na 2V
4 na jałowym ma oscylować miedzi 0,4 a 0,8 przy gwałtownym depnięciu może wskazać nawet 2V
A w czym problem dużo pali???
Wpinasz się w czarny przewód miernikiem drugi kabel masa
1 tak
2 pracuje
3 ustaw miernik na 2V
4 na jałowym ma oscylować miedzi 0,4 a 0,8 przy gwałtownym depnięciu może wskazać nawet 2V
A w czym problem dużo pali???
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
No jazda cały czas po mieście przy bardzo ale to bardzo delikatnej jeździe spali 10 ale jak nim poszaleje to połknie i 13 i więcej
Jak sprawdzę to zdam relacje !
Czyli interesuje mnie tylko czarny kabelek i masa?

Jak sprawdzę to zdam relacje !
Czyli interesuje mnie tylko czarny kabelek i masa?
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Te 2v to sfajdolony miernik.
Miedzy 0.2, a 0,8V powinno oscylować.
Miedzy 0.2, a 0,8V powinno oscylować.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Banita pisze:Te 2v to sfajdolony miernik.
Miedzy 0.2, a 0,8V powinno oscylować.
to zdaje sie o zakres chodzi 2V, potem jest 20V itdpalpio pisze: 3 ustaw miernik na 2V

-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Sprawdziłem sondę!
Rozgrzałem auto coś ponda 90 C
Podpiąłem się pod czarny przewód i masę i napięcie na sondzie falowało raz 0,6 raz 0,3 raz 0,9V jak mu przy gazowałem to spadało i utrzymywało się na 0,3 V
Czy tak ma być ? A autem zapach nie spalonej benzynki i czarny osad na posadce z rury!
I pytanie czy sonda z 1,1 pasuje do 1,4 ?
Rozgrzałem auto coś ponda 90 C
Podpiąłem się pod czarny przewód i masę i napięcie na sondzie falowało raz 0,6 raz 0,3 raz 0,9V jak mu przy gazowałem to spadało i utrzymywało się na 0,3 V
Czy tak ma być ? A autem zapach nie spalonej benzynki i czarny osad na posadce z rury!
I pytanie czy sonda z 1,1 pasuje do 1,4 ?
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Zmierz podczas jazdy -tak będzie najbardziej miarodajnie.
Pasuje.
Pasuje.
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Planuje przerzucić sondę ze 106 Rolanda 1,1 cm do 205 i zobacze jakie będzie spalanie, jak spadnie zamawiam sondę!
-
- Maniak
- Posty: 1281
- Rejestracja: 08 sty wt, 2008 10:23 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jasło
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Dzisiaj założyłem inną sondę, kupiłem 10 l benzynki i wożę razem z lejkiem w bagażniku
Jak braknie wleje i sprawdzę ile zrobię na 10 l mam nadzieje że się poprawi! A jak nie będę szukał dalej 


- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: TU3M wysokie spalanie a lambda.
Ja w swoim XS z TU3MZ mam dokładnie taki sam problem, narazie sa takie sniegi ze niema sensu wyjezdzac na letnich oponach wiec stoi. Ale zanim przyszły mrozy spalanie po mieście obojetnie w jakim stylu by niebyło to powyzej 10l.!, a w trasie 200km 6,5 - 7litrów. Gdy w grudniu przyszły mrozy to przestalem nim jezdzic wogóle bo spalanie 14l. mnie zszokowało. Kompa sprawdzałem niepokazuje zadnych błędów, oleju prawie niebierze ani nieprzybywa. Przyspiesza jak wariat, jedyne objawy to czuc benzyne na postoju i dużo czarnego osadu w koło wydechu, leciutko obroty faluja na postoju około 800-1000 obr/min..
Jak wyzej kolega dzikson pisał, podejzewam źle ustawiony zapłon.
Ale narazie poczekam az przyjdzie odwilż i czekam na Twoje testy z ta sondą kolego babelo.
Jak wyzej kolega dzikson pisał, podejzewam źle ustawiony zapłon.
Ale narazie poczekam az przyjdzie odwilż i czekam na Twoje testy z ta sondą kolego babelo.


