Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik TU3M

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik TU3M

Post autor: jozek »

Jakie powinny być obroty na biegu jałowym po odpaleniu zimnego silnika? U mnie jest 2500 i wydaje mi sie że za duzo. Jak sie to reguluje.
Ostatnio zmieniony 02 mar pn, 2009 5:55 pm przez jozek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: moralez »

nie reguluje sie tego, wtrysk sam sobie ustala wiec trzebaby przeprowadzic jego diagnostyke.
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: jozek »

Komputer nie wykazuje błędów. Czy może w takim razie 2500 obrotów na zimnym silniku jest ok? Jak sie nagrzeje to spada do 1000.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: moralez »

a dlugo trzyma te 2500 ?
sprawdz czujnik temperatury silnika dla komputera(etzold)
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: levis »

U mnie jest przez chwile 2500, spada do 2200 i po 10 sekundach jest 2000 i tak sie utrzymuje jakis czas.
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: jozek »

Własnie długo strasznie trzyma obroty , przez 3-4 pierwsze kilometry. No i na trasach do 4km pali 15litrów. W trasie 5 wiec cos jest nie tak.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: cejot »

Może tak jak mówi moralez - czujnik temperatury.
Może silniczek krokowy. Ewentualnie regulacja krańcówki krokowego.

Ja bym od tego zaczął.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: Banita »

Powinno byc ok 1300.
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik T3m

Post autor: jozek »

Banita dzieki za konketną odpowiedz!
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Obroty po odpaleniu na ssaniu. Silnik TU3M

Post autor: jozek »

Zmieniłem własnie czujnik temperatury i nic się nie zmieniło, tzn. po odpaleniu jest 2500 obrotów przez kilka pierwszych kilometrów. Prosze o jakies wskazówki odnośnie regulacji krańcówki krokowego. Dodam ze z tego co własnie patrzyłem śrubka zderzakowa która opiera sie na wypustce krokowca jest skrajnie wykrecona to znaczy w takiej pozycji jakby przepustnica była maksymanie zamknieta. Poprosze o w miare proste opisanie zasady regulacji. Podsumowujac założone mam nastepujace nowe czesci: czujnik temperatury do komputera, czujnik położenia przepustnicy, sonda lambda, termostat, kable kopułka, wszystkie filtry i chyba tyle. Jeszce moge dodac ze po odpaleniu na moje oko produkuje strasznie duzo białych-jasnych spalin.
ODPOWIEDZ