Jak namawiać puga żeby mniej palił?
- iveras
 - Maniak
 - Posty: 1068
 - Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
 - Posiadany PUG: Roland Garros
 - Numer Gadu-gadu: 1660813
 - Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk
 
Jak namawiać puga żeby mniej palił?
Jak należy dbać o ekonomię w dieselach już wiemy, a jak dokonać tego w silnikach benzynowych?
Inna rzecz, że nie chce mi się wyłączać ssanie i silnik chleje benzyne jak może ( na mój rachunek :l ), ale napewno da się kontrolować straty w płynnej energy.
			
			
													Inna rzecz, że nie chce mi się wyłączać ssanie i silnik chleje benzyne jak może ( na mój rachunek :l ), ale napewno da się kontrolować straty w płynnej energy.
					Ostatnio zmieniony 17 paź ndz, 2004 9:41 am przez iveras, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
			
						_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
- 
				heinz
 
- iveras
 - Maniak
 - Posty: 1068
 - Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
 - Posiadany PUG: Roland Garros
 - Numer Gadu-gadu: 1660813
 - Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk
 
To napisz może książkę albo przewodnik o "ciężkich" nogach, a ja póki co dowiem się jak pielęgnować silnik, co i co jaki okres czasu wymieniać, jak naprawić ssanie, wtrysk itd. (i nauczę się jeździć oczywiście!)
			
			
									
						
							If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
			
						_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
- 
				Paweel
 
- 
				Arti Lublin
 
Uszczelniacze??? Ja bym predzej postawil na pierscienie albo uszczelke pod głowica!!!Paweel pisze:molten pisze:Gęsta mgła spalin?Kopci?No to uszczelniacze zaworów chyba Ci się kłaniają...
zdecydowanie też tak myśle. ... bo mam tak samo![]()
mój GTi podczas postoju na światłach dymi jak parowóz ale wystarczy go trzymać na około 2 tyś. obrotów i jest OK ...
- 
				Paweel
 
z pierścieniami nie masz racji na 100 % przecież jakby były pierścienie walnięte to dymił by na wysokich obrotach a na niskich żeby dymić to już musiałoby być tragicznie.Arti Lublin pisze:Uszczelniacze??? Ja bym predzej postawil na pierscienie albo uszczelke pod głowica!!!Paweel pisze:molten pisze:Gęsta mgła spalin?Kopci?No to uszczelniacze zaworów chyba Ci się kłaniają...
zdecydowanie też tak myśle. ... bo mam tak samo![]()
mój GTi podczas postoju na światłach dymi jak parowóz ale wystarczy go trzymać na około 2 tyś. obrotów i jest OK ...
A co do dymienia z powodu uszczelki pod głowicą to nie wiem jak to sobie wyobrażasz... nie spotkałem sie (napewno niewiele samochódów naprawiałem
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
A ja ostatnio zalozyle dosyc precyzyjny (pod)cisnieniomierz diagnostyczny...
I odkrylem kilka ciekawych wnioskow...
pomiedzy oszczedzaniem, a juz sporym butem jest naprawde mala roznica...
Jadac z "piorkiem" na gazie wystarczy chociaz troche mocniej wcisnac i podcisnienie wzrasta drastycznie!
Kolejna sprawa, unikajmy zbyt niskich obrotow(czyli okolice 2 tys obr na 4rtym i 5tym biegu... chcac zachowac jako taka dynamike wciskamy glebiej niz bysmy to zrobili na nizszym biegu...
z doswiadczenia zauwazylem ze najnizsze podcisnienie a co za tym idzie spalanie wystepuje gdy jezdzimy silnikiem w zakresie 2.5 tys do 3 tys obr. Ale gaz bardzo delikatnie.
No a reszta, to plynna technika jazdy - jak najmniej hamowania, zatrzymywania sie i rozpedzania.
Efekty? 309 Gti 1.9 wazace 1050kg palac w miescie 13l /100 mozna zejsc do 10.5 !
 i to przy charakterystyce tras bardzo niekorzystnych czyli odcinki po 2-3 km, gaszenie auta na godzine i znowu tak samo i tak dziennie do 30 km...plus trasa 2x12km tyle wychodzi dziennie.
A spokojna i w miare dynamiczna jazda (ale zadnych mocnych wciskan gazu, tylko plynne rozpedzianie spokojnymi obrotami do ok 4 tys owocuje spalaniem 11 litrow...)
Jedno jest pewne, wychylenia przepustnicy dostosowywac do obrotow silnika z regulą niskie obroty malo gazu, wieksze - troszeczke wieksze odchylenie przepustnicy...
			
			
									
						
							I odkrylem kilka ciekawych wnioskow...
pomiedzy oszczedzaniem, a juz sporym butem jest naprawde mala roznica...
Jadac z "piorkiem" na gazie wystarczy chociaz troche mocniej wcisnac i podcisnienie wzrasta drastycznie!
Kolejna sprawa, unikajmy zbyt niskich obrotow(czyli okolice 2 tys obr na 4rtym i 5tym biegu... chcac zachowac jako taka dynamike wciskamy glebiej niz bysmy to zrobili na nizszym biegu...
z doswiadczenia zauwazylem ze najnizsze podcisnienie a co za tym idzie spalanie wystepuje gdy jezdzimy silnikiem w zakresie 2.5 tys do 3 tys obr. Ale gaz bardzo delikatnie.
No a reszta, to plynna technika jazdy - jak najmniej hamowania, zatrzymywania sie i rozpedzania.
Efekty? 309 Gti 1.9 wazace 1050kg palac w miescie 13l /100 mozna zejsc do 10.5 !
A spokojna i w miare dynamiczna jazda (ale zadnych mocnych wciskan gazu, tylko plynne rozpedzianie spokojnymi obrotami do ok 4 tys owocuje spalaniem 11 litrow...)
Jedno jest pewne, wychylenia przepustnicy dostosowywac do obrotow silnika z regulą niskie obroty malo gazu, wieksze - troszeczke wieksze odchylenie przepustnicy...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- 
				invictus
 
- 
				invictus
 
to uszczelniacze na pewno do wymiany koszt 30zl uszczelniacze + uszczelka pod glowice (ew + plan- 40zl)+ sruby do glowicy - kolo 80zl (ale jak beda odkrecane pierwszy raz to mozna te 80zl oszczedzic ale ja bym tego nie robil) a jezeli plynu ubywa to zobacz wszystkie przewody pompe wody itp. czy nie ma nieszczelnosci(mozna talkiem posypac) bo mi tez ubywa ale korkiem na chlodnicy a jak wszystko suchutkie to moze byc uszczelka ale baaaardzo watpie jezeli ubytki oleju <0,5l na 100 km bez wyciekow to moim zdaniem z uszczelniaczami mozna poczekac
			
			
									
						
										
						- iveras
 - Maniak
 - Posty: 1068
 - Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
 - Posiadany PUG: Roland Garros
 - Numer Gadu-gadu: 1660813
 - Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk
 
mówisz że uszczelniacze do wymiany ale zaraz dodajesz że uszczelke pod głowicą też ( 
 ) żeby wymienić uszczelke pod głowicą trzeba cały silnik rozebrać! (rozrząd, uszczelka pod miskę olejową i pewnie coś jeszcze przy okazji)  
  No chyba że chodziło Ci o uszczelke pod pokrywę zaworów???
			
			
									
						
							If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
			
						_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"