Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Chodzi mi po głowie od dłuższego czasu zbudowanie mocnej 205 z silnikiem 1100cm do zabawy w KJS w najnizszej 1grupie i mam w związku z tym kilka pytan, czy da sie bez większych kombinacji przełozyc głowice na podwujnym solexie do TU1 i czy ma szanse to latac podobnie tak jak TU3M którego miałem wczesniej, oczywiście zmieniając również skrzynię na krótką z XS? Mysle że miało by to sens bo karoserie takiego Juniora, Looka czy winnera sa chyba lżejsze od 1.4 xs TU3M...hmm
Jakie mogły by byc oreintacyjne koszty głowicy z 2 gardzielowym gażnikiem Solexa i skrzyni MA z XS?
Jakie mogły by byc oreintacyjne koszty głowicy z 2 gardzielowym gażnikiem Solexa i skrzyni MA z XS?



-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Pytanie: głowica TU3GS do bloku TU1?
Gaznik jestem w stanie załatwic za ok 5 dyszek,kalektor dolotowy ja mam na sprzedaż,koszta skrzyni ok 200-300zł tyle że ciężko będzie taką trafić.Głowica od 1.4 pasuje do 1.1 nawet i gdzies jest napisane na forum że od 1.6 TU też pasuje
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Ja bym podchodzil do tego sceptycznie.. Czy ja wiem czy miedzy buda Juniora a XS-a jest jakas znaczaca roznica? A po drugie to juz lepiej przerzucic caly silnik 1,4 i po problemie..
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Przerzucenie calego 1.4 spowoduje klasyfikację w wyższej grupie. A kolega, jak rozumiem, nastawia się na wklepanie różnym seiczentom i podobnym... Technicznie nie mam pojęcia czy to coś da, ale taktycznie ma to sens
Powodzenia!

- Gruszka
- Junior
- Posty: 180
- Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
- Posiadany PUG: 205 1.9TD
- Numer Gadu-gadu: 9098206
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
HideoOSW pisze: Mysle że miało by to sens bo karoserie takiego Juniora, Looka czy winnera sa chyba lżejsze od 1.4 xs TU3M...hmm
Wystarczy zajrzeć w dowód.. Dlaczego uważasz, że budy różnią się wagą?


Diesel Power 

- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Właśnie, wrzucenie 1.4 to sie nie da bo w moim regionie w KJS najnizsza klasa to naogół górny próg poj. miedzy 1150cm3 a 1300cm3. W Pucharze rajdowy ostrów próg to własnie 1150cm a wiec pug TU1 troche zmodzony mógłby pozamiatać klasę zwłaszcza że startują w niej maluchy i cinquecento sporting 1.1...popularne przekładki silnika w sejach i cinqo na 1.2 75km z punto wrzucaja te auta o klasę wyzej...
Pytanie czy spasuje głowica TU3S gdy TU1 ma mniejsza srednicę tłoka bodajże 72mm a TU3S ma 75mm? jaki teoretyczny stopien sprężania by to dało ewentualnie gdyby zaduzo grzebania z tym było zamontował bym tylko podwójny gaźnik splanował zwykła głowicę tylko czy kolektor podpasuje hmm?
PS. 205 Look, XE, XL, XR, GR (1124cm3) waży 790kg
XS, Winner, GT (1360cm3) waży około 850kg
no ale przy wybebeszeniu wnetrza to różnicy nie ma, macie racje...
ale buda XS za to ma grubsze stabilizatory i twardszy zawias wiec dobrze było by do budy xs wstawic silnik 1.1 ewentualnie poszukac Winnerka 1.1 bo chyba był wyposazone jak xs.
Pytanie czy spasuje głowica TU3S gdy TU1 ma mniejsza srednicę tłoka bodajże 72mm a TU3S ma 75mm? jaki teoretyczny stopien sprężania by to dało ewentualnie gdyby zaduzo grzebania z tym było zamontował bym tylko podwójny gaźnik splanował zwykła głowicę tylko czy kolektor podpasuje hmm?
PS. 205 Look, XE, XL, XR, GR (1124cm3) waży 790kg
XS, Winner, GT (1360cm3) waży około 850kg
no ale przy wybebeszeniu wnetrza to różnicy nie ma, macie racje...
ale buda XS za to ma grubsze stabilizatory i twardszy zawias wiec dobrze było by do budy xs wstawic silnik 1.1 ewentualnie poszukac Winnerka 1.1 bo chyba był wyposazone jak xs.



-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Jutro moge sprawdzić ale na 99,9% kolekot od 1.4 na podwójnym solexie przypasuje do głowicy od 1.1 a taki gazniczek już dużo da 

- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Gaźniki To była by najtansza opcja:) byłbym wdzięczny za info... potem zaczne zbierać graty i szukać odpowiedniego egzemplarza 205...



-
- Uzalezniony
- Posty: 687
- Rejestracja: 02 lis ndz, 2008 5:52 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1459401
- Lokalizacja: Gdów
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Mateon a czy posiadasz taki gaźnik z kolektorem ??
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Kolektor mam ja który na chwile obecna jest już zarezerwowany dla pewnej Osoby z forum,gaznik tak jak pisałem jestem w stanie załatwić za jakieś grosze
HideoOSW jutro bede wszystko wiedział
HideoOSW jutro bede wszystko wiedział
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Widzicie jaki tam gaznik siedzi
http://allegro.pl/peugeot-205-309-silni ... 66515.html
drugi
http://allegro.pl/silnik-peugeot-309-1- ... 82717.html

http://allegro.pl/peugeot-205-309-silni ... 66515.html
drugi

http://allegro.pl/silnik-peugeot-309-1- ... 82717.html
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Sorry że odgrzeję swojego starego kotleta:
Gdyby kogoś interesowało to Winner 1.1 nie ma twardszego zawieszenia. Ma zwykłe sprężyny, cienki stabilizator, i chyba brak takowego w tylniej belce. Przechyla na zakrętach.
A myślałem że ta wersja była lekko usportowiona, sądząc po kubłach i dodatkach Rallye;)
Jeśli ktoś wie jak jest w wersji 1.4 to było by dobrze napisać, będzie dla potomnych.
ale buda XS za to ma grubsze stabilizatory i twardszy zawias wiec dobrze było by do budy xs wstawic silnik 1.1 ewentualnie poszukac Winnerka 1.1 bo chyba był wyposazone jak xs.
Gdyby kogoś interesowało to Winner 1.1 nie ma twardszego zawieszenia. Ma zwykłe sprężyny, cienki stabilizator, i chyba brak takowego w tylniej belce. Przechyla na zakrętach.
A myślałem że ta wersja była lekko usportowiona, sądząc po kubłach i dodatkach Rallye;)
Jeśli ktoś wie jak jest w wersji 1.4 to było by dobrze napisać, będzie dla potomnych.




- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?
Jeździłem 1.1 TU1M właściwie seryjnym w kilku KJS i moc silnika w pełni wystarcza na objechanie seryjnych SC i CC, ale maluch 1,1 już jest dużo szybszy, tym bardziej modzone Fiaty. Ja byłem zadowolony z długiej skrzyni, przejeżdżałem całe odcinki na drugim biegu, zmieniając tylko po nawrotach na pierwszy.
Warto jednak zauważyć, że silnik w KJS jest najmniej ważny, uważam, że powinien być seryjny i w dobrym stanie, gwarantuje to dojechanie do mety, o wiele lepszą inwestycją jest kupno opon, zmiana amortyzatorów, sprężyn, stabilizatorów niż wydawanie pieniędzy na przeróbki silnika. Wielokrotnie auta teoretycznie słabsze wygrywały - najważniejszy jest kierowca.
Warto jednak zauważyć, że silnik w KJS jest najmniej ważny, uważam, że powinien być seryjny i w dobrym stanie, gwarantuje to dojechanie do mety, o wiele lepszą inwestycją jest kupno opon, zmiana amortyzatorów, sprężyn, stabilizatorów niż wydawanie pieniędzy na przeróbki silnika. Wielokrotnie auta teoretycznie słabsze wygrywały - najważniejszy jest kierowca.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519