Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: HideoOSW »

Chodzi mi po głowie od dłuższego czasu zbudowanie mocnej 205 z silnikiem 1100cm do zabawy w KJS w najnizszej 1grupie i mam w związku z tym kilka pytan, czy da sie bez większych kombinacji przełozyc głowice na podwujnym solexie do TU1 i czy ma szanse to latac podobnie tak jak TU3M którego miałem wczesniej, oczywiście zmieniając również skrzynię na krótką z XS? Mysle że miało by to sens bo karoserie takiego Juniora, Looka czy winnera sa chyba lżejsze od 1.4 xs TU3M...hmm

Jakie mogły by byc oreintacyjne koszty głowicy z 2 gardzielowym gażnikiem Solexa i skrzyni MA z XS?
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Pytanie: głowica TU3GS do bloku TU1?

Post autor: mateon »

Gaznik jestem w stanie załatwic za ok 5 dyszek,kalektor dolotowy ja mam na sprzedaż,koszta skrzyni ok 200-300zł tyle że ciężko będzie taką trafić.Głowica od 1.4 pasuje do 1.1 nawet i gdzies jest napisane na forum że od 1.6 TU też pasuje
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: cyborg »

Ja bym podchodzil do tego sceptycznie.. Czy ja wiem czy miedzy buda Juniora a XS-a jest jakas znaczaca roznica? A po drugie to juz lepiej przerzucic caly silnik 1,4 i po problemie..
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: 2mouse »

Przerzucenie calego 1.4 spowoduje klasyfikację w wyższej grupie. A kolega, jak rozumiem, nastawia się na wklepanie różnym seiczentom i podobnym... Technicznie nie mam pojęcia czy to coś da, ale taktycznie ma to sens :) Powodzenia!
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: Gruszka »

HideoOSW pisze: Mysle że miało by to sens bo karoserie takiego Juniora, Looka czy winnera sa chyba lżejsze od 1.4 xs TU3M...hmm


Wystarczy zajrzeć w dowód.. Dlaczego uważasz, że budy różnią się wagą? :D Zaznaczam BUDY :) ??
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: HideoOSW »

Właśnie, wrzucenie 1.4 to sie nie da bo w moim regionie w KJS najnizsza klasa to naogół górny próg poj. miedzy 1150cm3 a 1300cm3. W Pucharze rajdowy ostrów próg to własnie 1150cm a wiec pug TU1 troche zmodzony mógłby pozamiatać klasę zwłaszcza że startują w niej maluchy i cinquecento sporting 1.1...popularne przekładki silnika w sejach i cinqo na 1.2 75km z punto wrzucaja te auta o klasę wyzej...

Pytanie czy spasuje głowica TU3S gdy TU1 ma mniejsza srednicę tłoka bodajże 72mm a TU3S ma 75mm? jaki teoretyczny stopien sprężania by to dało ewentualnie gdyby zaduzo grzebania z tym było zamontował bym tylko podwójny gaźnik splanował zwykła głowicę tylko czy kolektor podpasuje hmm?

PS. 205 Look, XE, XL, XR, GR (1124cm3) waży 790kg
XS, Winner, GT (1360cm3) waży około 850kg

no ale przy wybebeszeniu wnetrza to różnicy nie ma, macie racje...
ale buda XS za to ma grubsze stabilizatory i twardszy zawias wiec dobrze było by do budy xs wstawic silnik 1.1 ewentualnie poszukac Winnerka 1.1 bo chyba był wyposazone jak xs.
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: mateon »

Jutro moge sprawdzić ale na 99,9% kolekot od 1.4 na podwójnym solexie przypasuje do głowicy od 1.1 a taki gazniczek już dużo da :D
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: HideoOSW »

Gaźniki To była by najtansza opcja:) byłbym wdzięczny za info... potem zaczne zbierać graty i szukać odpowiedniego egzemplarza 205...
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
pszemeq
Uzalezniony
Posty: 687
Rejestracja: 02 lis ndz, 2008 5:52 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1459401
Lokalizacja: Gdów

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: pszemeq »

Mateon a czy posiadasz taki gaźnik z kolektorem ??
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: mateon »

Kolektor mam ja który na chwile obecna jest już zarezerwowany dla pewnej Osoby z forum,gaznik tak jak pisałem jestem w stanie załatwić za jakieś grosze

HideoOSW jutro bede wszystko wiedział
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: mateon »

Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: HideoOSW »

Sorry że odgrzeję swojego starego kotleta:
ale buda XS za to ma grubsze stabilizatory i twardszy zawias wiec dobrze było by do budy xs wstawic silnik 1.1 ewentualnie poszukac Winnerka 1.1 bo chyba był wyposazone jak xs.


Gdyby kogoś interesowało to Winner 1.1 nie ma twardszego zawieszenia. Ma zwykłe sprężyny, cienki stabilizator, i chyba brak takowego w tylniej belce. Przechyla na zakrętach.
A myślałem że ta wersja była lekko usportowiona, sądząc po kubłach i dodatkach Rallye;)
Jeśli ktoś wie jak jest w wersji 1.4 to było by dobrze napisać, będzie dla potomnych. _O_
Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Pytanie: głowica TU3S do bloku TU1?

Post autor: marcpol »

Jeździłem 1.1 TU1M właściwie seryjnym w kilku KJS i moc silnika w pełni wystarcza na objechanie seryjnych SC i CC, ale maluch 1,1 już jest dużo szybszy, tym bardziej modzone Fiaty. Ja byłem zadowolony z długiej skrzyni, przejeżdżałem całe odcinki na drugim biegu, zmieniając tylko po nawrotach na pierwszy.

Warto jednak zauważyć, że silnik w KJS jest najmniej ważny, uważam, że powinien być seryjny i w dobrym stanie, gwarantuje to dojechanie do mety, o wiele lepszą inwestycją jest kupno opon, zmiana amortyzatorów, sprężyn, stabilizatorów niż wydawanie pieniędzy na przeróbki silnika. Wielokrotnie auta teoretycznie słabsze wygrywały - najważniejszy jest kierowca.
Załączniki
samochodowe_mistrzostwa_bialegostoku_5787.jpg
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
ODPOWIEDZ