Demontaż regulatora -siłownika kąta wyprzedzenia - UFO

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Demontaż regulatora -siłownika kąta wyprzedzenia - UFO

Post autor: borek_wpr »

Pęknięta membrana siłownika, a co za tym idzie słabe przyspieszenie oraz uszkodzony korektor ssania
zmuszają mnie do wysłania obu części celem regeneracji do zakładu naprawy pomp samochodowych w Brzegu.
Pytanie- jak wymontować siłownik sterujący kątem wyprzedzenia?
Co zaznaczyć lub na co zwrócić szczególną uwagę by zbytnio nie rozregulować układu
Mój silnik to TU9 zasilany gaźnikiem Solex PBISA 12.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Demontaż regulatora -siłownika kąta wyprzedzenia - UFO

Post autor: zmac »

odkrecasz dwie śrubki mocujące go i zdejmujesz z bolca w wewnątrz aparatu, a zaznaczyc mozesz tylko połozenie aparatu.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Demontaż regulatora -siłownika kąta wyprzedzenia - UFO

Post autor: borek_wpr »

OK - Dzięki.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Demontaż regulatora -siłownika kąta wyprzedzenia - UFO

Post autor: cyborg »

Dodam ze po zalozeniu zregenerowanego wypadaloby podjechac na regulacje zaplonu
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: Demontaż regulatora -siłownika kąta wyprzedzenia - UFO

Post autor: morpheusss »

Dobra.. to ja mam inne pytanie. Mam 2 aparaty zapłonowe, jeden z TU3(założony) i jeden z TU1 (w szafce). Czy aparaty zapłonowe różnią się między sobą czymś jeszcze oprócz ufo?
W obydwu aparatach jest padnięte UFO i chciałem zregenerować ten z TU1 i zamienić go z tym zamontowanym na silniku TU3 (skrócenie czasu 'bez samochodu')
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Demontaż regulatora -siłownika kąta wyprzedzenia - UFO

Post autor: cyborg »

Z tego co wiem to modul ma inny nr fabryczny, na obudowie aparatu tez jest z reszta fabryczny nr inny. Ja bylem dokladnie w takiej samej sytuacji i zrobilem tak ze wyjalem UFO z aparatu 1,1 i przelozylem na tydzien do mojego aparatu w samochodzie (bylo troche gomnastyki zeby go wlozyc bez wyciagania aparatu). Zaplon byl zle ustawiony ale jezdzilem tak tydzien, w tym czasie wyslalem moj z 1,4 do regeneracji i przelozylem z powrotem
ODPOWIEDZ