Za miekki tyl

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
zimek81

Za miekki tyl

Post autor: zimek81 »

Witam :)

Kto mi moze powiedziec jak zrobic by plug nie byl az taki miekki (zawieszenie) glownie chodzi mi o tyl bo strasznie siada :) i ile mam przyszykowac pieniazkow ? Na temat przodu tez chetnie wyslucham porad :)
p.s. peugeot 205 Junior

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Troche tego jest na forum na temat obnizania rozejrzyj sie jezeli chodzi o trakcje to na tył stabilizzator jezeli o siadanir to amorki gazowe. Przód spręzyny od GTi np i amorki gazoewe lub tez cos od GTi ciekawego
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
invictus

Post autor: invictus »

No raczej na "siadanie" to amorki nie pomoga, co najwyzej na dobicia na dziurach. Jezeli chcesz twardszy tyl to drazki skretne od gita chyba sa nieco twardsze...

Poza tym, co do trakcji, to stabilizator w gicie jest troszke przereklamowany-duzo nie daje( nie mowie, ze wcale :wink: )
Ostatnio zmieniony 09 lis śr, 2005 12:14 am przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

zaloz bycze jaja dostepne w sklepach jelcz star, albo w agromie...
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Stabilizator wiecej daje tak na trasie na zakrętach, w ciasnych na mieście nie aż tak wiele. U mnie pomogł choć sam stabilizator to jeszcze nie wszysystko i faktycznie aż tak wielką rewelacją to nie jest.
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
invictus

Post autor: invictus »

Daje tak samo -na trasie, czy w miescie -ja jakos nie widze roznicy -i tak zawsze tyl konkuruje z przodem kto bedzie pierwszy :wink:
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ale czy jest sens zwykla bude usztywniac bardziej niz fabrycznie ?? jak ktos gdzies juz pisal musialaby byc buda wzmocniona
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
zimek81

Post autor: zimek81 »

Glownie chodzi mi o to ze jak kolesie wsiadaja to auto idzie duuuzo na dol i wtedy to wyglada jak typowy tuning :D przez takie cos musialem skrocic chlapacze bo obcieraly przy jezdzie :D
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ale to normalne jest ze jak z tylu siadaja ludzie to auto siada, kazda marka tak ma.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Kawał polega na tym, że same drążki skrętne, mimo tego że mają stanowić "sprężynę" w tym zawieszeniu, tak naprawdę wiele nie trzymają (spróbujcie kiedyż postawić na ziemi 205 w ogóle bez tylnych amorków albo z kompletnie padniętymi, to zobaczycie).
Piweł
Ostatnio zmieniony 27 gru śr, 2006 11:16 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Drążki są grubsze, ale wielokliny te same (zazwyczaj) i da się zmienić.
Bywają ponoć przypadki z innymi wieloklinami - mi się zdażył w 309(zwykła) - wieloklin był sporo grubszy.
Co ciekawe sama rura GTi jest nieco grubsza :wink:
Piweł pisze: Kawał polega na tym, że same drążki skrętne, mimo tego że mają stanowić "sprężynę" w tym zawieszeniu, tak naprawdę wiele nie trzymają (spróbujcie kiedyż postawić na ziemi 205 w ogóle bez tylnych amorków albo z kompletnie padniętymi, to zobaczycie).
Piweł
Nie wiem co miałeś na myśli?
Auto bez amorków będzie stało dokładnie tak samo! (gazowe mogą mieć minimalny wpływ...)
Natomiast subiektywnie powiemy, że jest cholernie miękki, bo będzie się bujał i dobijał od byle nacisku nawet ręką.

Faktycznie te belki w zwykłych wersjach są bardzo miękkie...
Popytaj na forum o drążki z GTI, z wymiarami wieloklinów.
A może najprościej podnieść o ten ząbek jak jeździsz często w załadowany?
Na "bycze jajca" uważaj bo jak masz miękkie amory i zostawisz im za mały luz to będziesz skakał jak piłka!!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
invictus

Post autor: invictus »

Piweł pisze:
invictus pisze:No raczej na "siadanie" to amorki nie pomoga, co najwyzej na dobicia na dziurach. Jezeli chcesz twardszy tyl to drazki skretne od gita chyba sa nieco twardsze...
Owszem, pomogą :wink: . Kawał polega na tym, że same drążki skrętne, mimo tego że mają stanowić "sprężynę" w tym zawieszeniu, tak naprawdę wiele nie trzymają (spróbujcie kiedyż postawić na ziemi 205 w ogóle bez tylnych amorków albo z kompletnie padniętymi, to zobaczycie).

A drążki od GiTa chyba nie wejdą tak po prostu w zwykłą tylną belkę (wahacze), bo są właśnie grubsze w przekroju.

Pozdr
Piweł
mialem zdechniete amory z tylu w dieslu (sam je zniszylem zabawami) i wcale nie siadal bardziej :wink:
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Piweł - nic nie mam do Twoich jajec :wink:
To było do autora tematu, któremu ktoś zaproponował większe odbojniki - nazywają to "bycze jajca" :D
Wierze Ci że tak miałes w swoim zresztą mam doświadczenia z gazówkami i kojarze fotki - ale o czym my mówimy: KONI SPORT :wink:
A w temacie mamy juniora zapewne ze zwykłymi olejakami.
Dobry gazowy amorek faktycznie przy lekkim tyle trochę go uniesie, ale konstrukcji zawieszenia nie da się oszukać i przeskoczyć fizyki i nie można powiedzieć że:
"drążki tylko udają tam spręzynę a tak naprawdę wiele nie trzymają- robią nam taki kawał"
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ODPOWIEDZ