Hmmm... i tak, i nie
Każdy silnik ma najwyższą moc i najlepsze osiągi przy określonych parametrach, np. obrotach silnika, więc jazda do odcięcia może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek
Dla np. GTI to z moich doświadczeń najlepiej zmieniać biegi pomiędzy 5500 a 6000 obr/min.
Gdy np. na krętej trasie walka idzie o ułamki sekund (a te na zmianie biegów jednak się traci) czasem bardziej opłaca się pojechać krótki odcinek do odcięcia by nie "zmulić" samochodu zmianą biegu na niższy - różnice są dość subtelne i to raczej kwestia przełożeń skrzyni i wyczucia auta. A z jazdy na odcięciu (to tak z własnych obserwacji) chyba najczęściej śmieją się starzy rajdowi wyjadacze.
Także byłbym ostrożny z utożsamianiem decybeli generowanych przez auto z mocą
No a gdzieś tam na wyższym poziomie zabawy wchodzą kompy bez odcinki zapłonu dla zyskania kilku Nm momentu obrotowego, co w ferworze walki może skończyć się przekręceniem silnika

a tzw. shift light o ile wiem dopuszczony tylko w A-grupie...
No ale o tym mogą wypowiedzieć się fachowcy
