Zawieszenie CTi vs. GTi

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Iwan
Junior
Posty: 130
Rejestracja: 29 wrz wt, 2009 9:43 am
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Iwan »

Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie, stałem się posiadaczem 205 CTi ;D
Zaczynam powolną i mozolną pracę doprowadzenia go do stanu zbliżonego do fabrycznie nowego.
Zamierzam wymienić zawieszenie bo strasznie stuka, udało mi się go podnieść i ku mojemu zdziwieniu
sanki, stabilizator, wahacze pochodzą raczej od wersji innej niż CTi.
Pytanie moje brzmi: czy mocowania do budy oraz wymiary tych sanek są identyczne w każdej wersji?
Pytanie nr2: czy ktoś posiada na stanie extra sanki od GTi?
Pytanie nr3: jak z mocowaniem maglownicy, czy jest identyczne (bez wspomagania)
Pytanie nr4: jak z mocowaniem piast, czy inne przy wahaczu trójkątnym (GTi) a tym "bananowym"?

Aha prosiłbym jeszcze o hasło do pliku z książką Etzold-a
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: grzechuuu205 »

a jaki tam silnik masz?:> moze masz CJ nie CTI :P
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: moralez »

Natomiast ja bym prosil o laskawe uzycie wyszukiwarki.
Zawieszenie w CTI jest takie samo jak w zwyklych wersjach.
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: grzechuuu205 »

aa to przepraszam, tego naprawde nie wiedziałem. _O_
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: martinop »

Tak jak pisze moralez masz wachacze ze zwykłem wersji.
Do końca nie można powiedzieć, że masz zawieszenie ze zwykłego 205, ponieważ zawias i hamulce w CTi to połączenie 1.6 GTi i zwykłej wersji.
Żeby wrzucić trójkątne wachacze (muszą byc z 1.6 GTi - chodzi o średnicę sworznia w zwrotnicy) musisz zmienić sanki ( na 1,6 lub 1.9 GTi- obojętnie).
Hamulce i zwrotnice masz takie jak w 1.6 GTi.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Jarmarek »

A ja bym do tego dodał, że warto odrazu podmienić i zwrotnice i hamulce na takie od 1,9 GTi.

Reszta dokładnie tak jak pisze Martinop.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: moralez »

martinop pisze: Żeby wrzucić trójkątne wachacze (muszą byc z 1.6 GTi - chodzi o średnicę sworznia w zwrotnicy) musisz zmienić sanki ( na 1,6 lub 1.9 GTi- obojętnie).
Hamulce i zwrotnice masz takie jak w 1.6 GTi.
Martin cos bajerujesz. Z moich dotychczasowych eksperymentow wyszlo ze kazda zwrotnica wchodzi na kazdy sworzen 8)
zwrotnice w 1,6 gti sa takie same jak w zwyklych wersjach, nawet wieloklin na polos jest taki sam, tylko roznica jest w odsadzeniu piasty.
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Jarmarek »

moralez pisze: nawet wieloklin na polos jest taki sam, tylko roznica jest w odsadzeniu piasty.
I tu ja Ci mówię że opowiadasz bzdury - wieloklin dla GTi 1,6 i 1,9 jest zupełnie inny.

W CTi stosowane były hybrydy półosi dokładnie tak samo jak w GTi 1,6 czyli półoś w wpustem do skrzyni BE1/BE3 i wejściem w zwrotnice takim jak do zwykłych wersji.

Co do wieloklinu się nie sprzeczam, bo nie sprawdzałem, jednak wydaje mi sie wysoce prawdopodobne że zwrotnice będą identyczne (wszystkie sworznie mają ten sam rozmiar IMO), inaczej temat wygląda z piastą.
Ostatnio zmieniony 15 paź czw, 2009 12:40 am przez Jarmarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: martinop »

NIe chce nikogo bajerować, prawie wszystko przerabiałem u siebie w CTi.
Co do sworzni to różnica między 1.6 GTi a 1.9 GTi jest informacja od Kaktusa.
Ja nie zdązyłem wrzucić wachaczy z GTi do CTi z wiadomego względu :(
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: moralez »

Jarmarek pisze:
moralez pisze: nawet wieloklin na polos jest taki sam, tylko roznica jest w odsadzeniu piasty.
I tu ja Ci mówię że opowiadasz bzdury - wieloklin dla GTi 1,6 i 1,9 jest zupełnie inny.
a ja ci powiadam ze nie czytasz dokladnie 8)
moralez pisze:zwrotnice w 1,6 gti sa takie same jak w zwyklych wersjach, nawet wieloklin na polos jest taki sam,
martinop pisze:NIe chce nikogo bajerować, prawie wszystko przerabiałem u siebie w CTi.
Co do sworzni to różnica między 1.6 GTi a 1.9 GTi jest informacja od Kaktusa.
Ja nie zdązyłem wrzucić wachaczy z GTi do CTi z wiadomego względu :(
Przy wkladaniu 1,9 8v zalozylem wahacze i zwrotnice z 1,6, po wlozeniu migacza na te same wahacze zalozylem zwrotnice z 1,9
Pozatym Kubas ma zalozone wahacze od 1,9 gti do zwrotnicy z 1,4 i tez wszystko pasuje.
Awatar użytkownika
Iwan
Junior
Posty: 130
Rejestracja: 29 wrz wt, 2009 9:43 am
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Iwan »

Widzę że ciekawa dyskusja powstała z mojego zapytania... ale może uzyskałbym KONKRETNĄ odpowiedz na którekolwiek z moich pytań?!?
Skoro mówicie że ten typ tak ma to co dokładnie muszę zmienić żeby cieszyć się z zawiasu GTI?!?
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Kamkiler »

Sanki od 1,6 lub 1.9 Gti i wahacze trójramienne do tych sanek
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Jarmarek »

Kamilu... zapominasz o amortyzatorach i stabilizatorze.
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Kamkiler »

heh fakt ,zapomniałem bo ja już mam amorki założone z mocowaniem na stabilizator .....
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Iwan
Junior
Posty: 130
Rejestracja: 29 wrz wt, 2009 9:43 am
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie CTi vs. GTi

Post autor: Iwan »

Ok. Sanki już mam wraz ze stabilizatorem.
Będę zamawiał B4 z tym że od jakiego modelu mam je wziąć aby miały "uchwyt" na łącznik stabilizatora?
Gdybym sobie sam z tym nie poradził kogo możecie mi polecić z Wawy lub okolic?
ODPOWIEDZ