Obrotomierz

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Bebito
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź sob, 2007 12:31 am
Posiadany PUG: Winer 1.1 TU1M
Numer Gadu-gadu: 9972310

Obrotomierz

Post autor: Bebito »

Witom mom pytanie z rana jak odpalom moje lwiątko objaw taki światła nie świecą pełną mocą obrotomierz na zero zaznaczam że był 2 miechy temu robiony cały alternator sprawdzałem kable przy cewce silnik to 1.1 tu1m ale co dziwne dodam gazu i zaraz sie wszystko budzi do życia łącznie z obrotomierzem czy to faktycznie może być jakiś gupi kabelek przy cewce???????????
Awatar użytkownika
kcysiek
Junior
Posty: 177
Rejestracja: 27 maja czw, 2010 9:49 pm
Posiadany PUG: 1.8TD
Numer Gadu-gadu: 7103886
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obrotomierz

Post autor: kcysiek »

Każdy alternator musi się wzbudzić po uruchomieniu, dlatego dopiero po dodaniu gazu i odpuszczeniu światła normalnie świecą, też tak mam. Ale z obrotomierzem to nie wiem...
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Obrotomierz

Post autor: borek_wpr »

Możliwe że masz zaśniedziałe połączenia z masą (minus akumulatora -> silnik, karoseria .
Sprawdź napięcie przychodzące z alternatora do klem akumulatora. Na wolnych obrotach napięcie powinno wynosić 13,8 - 14,2V
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Bebito
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź sob, 2007 12:31 am
Posiadany PUG: Winer 1.1 TU1M
Numer Gadu-gadu: 9972310

Re: Obrotomierz

Post autor: Bebito »

borek_wpr pisze:Możliwe że masz zaśniedziałe połączenia z masą (minus akumulatora -> silnik, karoseria .
Sprawdź napięcie przychodzące z alternatora do klem akumulatora. Na wolnych obrotach napięcie powinno wynosić 13,8 - 14,2V
Oczywiście napięcie sie zgadza masy są dobrze zabezpieczone klemy tak samo zawsze przed zimą i kolejnym sezonem u mnie to są podstawowe czynności aby zmienić olej filtry zabezpieczyć klemy z dokładnym czyszczeniem jak i oczywiście kontrola wszystkich połączeń więc mam pustke w głowie :wink: co może być ową przyczyną niekiedy bywają to duperele o których dowiadujemy się przez głupote :D
Bebito
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź sob, 2007 12:31 am
Posiadany PUG: Winer 1.1 TU1M
Numer Gadu-gadu: 9972310

Re: Obrotomierz

Post autor: Bebito »

\\\\\\\\\\\\\\\\ewentualnie może to być przyczyna nowych szczotek w alternatorze one też poniekąd się docierają mam nadzieje znajde troche czasu to go jeszcze raz dokładnie skontroluje co i jak opisze przyczynę :)
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Obrotomierz

Post autor: skola »

a podłączyłeś kabelek cienki taki ktory idzie do regulatora napięcia? Jesli nie stad brak wzbudzania od razu! Po dodaniu gazu alternator sam sie wzbudzi bo wprowadzasz go w ruch wirowy. Sprawdz tez czy nie przepaliła sie żarówka od ładowania bo to tez jest ważne.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Bebito
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź sob, 2007 12:31 am
Posiadany PUG: Winer 1.1 TU1M
Numer Gadu-gadu: 9972310

Re: Obrotomierz

Post autor: Bebito »

skola pisze:a podłączyłeś kabelek cienki taki ktory idzie do regulatora napięcia? Jesli nie stad brak wzbudzania od razu! Po dodaniu gazu alternator sam sie wzbudzi bo wprowadzasz go w ruch wirowy. Sprawdz tez czy nie przepaliła sie żarówka od ładowania bo to tez jest ważne.
Dzięli bardzo za info zaraz przy tym pokopie to sie dowiem co i jak może sie okazać że kabelek ma przerwy w styku i dlatego takie przerwy jak sprawdze to odpisze dzięki :D
Bebito
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 27 paź sob, 2007 12:31 am
Posiadany PUG: Winer 1.1 TU1M
Numer Gadu-gadu: 9972310

Re: Obrotomierz

Post autor: Bebito »

Bebito pisze:
skola pisze:a podłączyłeś kabelek cienki taki ktory idzie do regulatora napięcia? Jesli nie stad brak wzbudzania od razu! Po dodaniu gazu alternator sam sie wzbudzi bo wprowadzasz go w ruch wirowy. Sprawdz tez czy nie przepaliła sie żarówka od ładowania bo to tez jest ważne.
Dzięli bardzo za info zaraz przy tym pokopie to sie dowiem co i jak może sie okazać że kabelek ma przerwy w styku i dlatego takie przerwy jak sprawdze to odpisze dzięki :D

Więc kończe temat wyjaśniam przyczyne:

1) :Y Lampka ładowania jest dobra nawet specjalnie rozbebeszyłem licznik

2) :Y kabelek podpięty

po 3) 8)7 elektryk wpioł kabelek lecz żle go wsadził bo wpinka kabelka weszła między plaskit osłonki kabelka i nie zawsze zamykało obwód obrotomierza

4) przyczyna nieudolny elektryk źle wpioł kabelek nie sprawdził i gotowe problem pewny, aby rozpisywać sie na całą strone pozdrawiam wszystkich i dzięki za dobre chęci

a i udanej majówki wszystkim życze :D
ODPOWIEDZ