zegary GTi

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

zegary GTi

Post autor: TOMBIKE »

Witam interesuje mnie czy da sie przełożyć zegary od GTi do mojego XS, chodzi o nowszą deske rozdzielczą, zauważyłem że wersja GTi w porównaniu do mojej ma podświetlaną tarczę od tyłu i dodatkowe wskaźniki ciśnienia oleju i poziomu cieczy chłodzącej (zamiast samej diody) (poprawcie mnie jeśli jest inaczej) Czy jeśli wsadzę te zegary i podłączę wtyczki z tyłu to te wskaźniki będą chodzić? Wiadomo że gdzieś muszą być czujniki, tylko gdzie i czy już są zamontowane fabrycznie że wystarczy podpiąć, wie ktoś?? Przekładaliście coś takiego?
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Co do przekladki to nie wiem, ale co do czujnikow:

Czujnik temp oleju, znajduje sie w misce olejowej, podlacza sie pod niego kabelek na oczko.

Czujnik cisnienia oleju - znajduje sie w bloku, taki dosc duzy, po lewej stronie w okolicach alternatora - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem

Czujnik cisnienia oleju (katrolka - czyli sama czerwona lampka) - znajduje sie po lewej stronie od czujnika cisnienia oleju (wskaznika) - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem

Czujnik temperatury cieczy chlodzacej - znajduje sie z tylu za silnikiem, a dokladniej to w obudowie termostatu (jest po prawej stronie silnika), z tylu sa 2 czujniki - jeden to wskaznik temperatury cieczy chlodzacej (wskaznik), a drugi to czujnik temp cieczy chlodzacej - sama kontrolka - oba czujniki - podlaczane sa 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem (1 kabelek na 1 czujnik)

Oczywiscie do alternatora idzie jeszcze jeden czujniczek, ten od ladowania, i to chyba wszystkie czujniki jezeli chodzi o "katrolki"

Jezeli mowa juz o czujnikach to dodatkowo masz jeszcze czujniki wtrysku, czyli czujnik temp plynu chlodzacego, znajdujacy sie w okolicach termostatu, w takiej przykrecanej do silnika czesci (pod spodem jest zaworek dodatkowego powietrza na bimetalu - czyli tzw. ssanie), jest tez czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (znajduje sie w przeplywomierzu), przeplywomierz sam w sobie jest czujnikiem ilosci zasysanego powietrza, do czujnikow mozna tez zaliczyc potencjometr przepustnicy czyli czujnik polozenia przepustnicy, ale u nas dziala on tylko w 3 opcjach - bieg jalowy, obciazenie i pelne obciazenie (przy 65% wcisnietego gazu mieszanka moze byc nawet do 10% wzbogacona! w stosunku do wartosci normalnej).

Aaa no i zapomnial bym ;) Masz tez czujnik temperatury chlodnicy - ktory steruje praca wentylatora, podlaczana jest do niego kostka... i on wlacza odpowiednio 1 i 2 bieg wentylatora, jezeli chlodnica osiagnie temperature chyba 88 stopni.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

dzięki za wyczerpujacą odpowiedź, mam nadzieje że dotyczy ona silnika TU3 bo takowy posiadam, jak sądzicie, jeśli nawet nie ma tych czujników to czy instalacja elektryczna jest pociągnięta fabrycznie i kable są nieużywane czy też trzeba ciągnąć całość na nowo, jeśli tak to nie bardzo mi się chce :| W sumie to mam w komorze kilka luźnych kabli i nie wiem do czego służą
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ups... ja pisalem o XU :-)

Jak jest w TU nie wiem...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

bo chyba raczej nie jest tak samo
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

szkoda że nie ma tu specjalistów od TU :)
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

odswieze ten temat chodzi o silnik TU gdzie sa tez wszystkie czujniki?
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

A co potrzebujesz dokładnie Rave Man jeżeli chodzi Ci o czujniki do licznika GTI :) to musisz je sobie najpierw sam zamontowac bo ich nei ma :)
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

JoT_JoT a mozesz jakos poradzic gdzie te czujniki zamontowac? :) Wlasnie mam w lapie czujnik od temp. oleju i od cisnienia...Czujnik od temp. tez gdzies mam :) Tylko musze pomyslec co gdzie i jak zamontowac :P A pomoc mile widziana.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

ja u siebie mam tylko czujnik temperatury jest blisko termostatu zamontowany
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Sporo grzebania przy tym...
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

dobra mam czujniki od cisnienia i temp oleju powiedzcie mi gdzie mam jes zamontowac (sa to czujniki na wskazowke) napiszcie mi jakies punkty orintacyjne wg ktorych mam montowac te czujniki pozdr
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Dan

element do czujnika oleju

Post autor: Dan »

aby czujnik wskazówkowy ci działał musisz se zrobic trójnik taki jak na foto gdzie jeden czujnik jest na kontrolę oleju a drugi na wskaźnik ciśnienia , wkręcasz to zamiast czujnika oleju , w misce olejowej jest czujnik temp ale też go musisz zamienić bo orginalny jest tylko na temp graniczną
Załączniki
Obraz 009.jpg
Obraz 009.jpg (23.77 KiB) Przejrzano 3510 razy
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

gdzie to kupic i czy da sie łatwo to podmienić? Taki sam gwint itp
?
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

Post autor: RaveMan »

rozumiem ze okablowanie trzeba samemu poprowadzic? powiedzcie jeszcze gdzie jest czujnik temp chlodziwa (na wskazowke o ile jest) pozdr
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
ODPOWIEDZ