zegary GTi
- TOMBIKE
- Uzalezniony
- Posty: 644
- Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
zegary GTi
Witam interesuje mnie czy da sie przełożyć zegary od GTi do mojego XS, chodzi o nowszą deske rozdzielczą, zauważyłem że wersja GTi w porównaniu do mojej ma podświetlaną tarczę od tyłu i dodatkowe wskaźniki ciśnienia oleju i poziomu cieczy chłodzącej (zamiast samej diody) (poprawcie mnie jeśli jest inaczej) Czy jeśli wsadzę te zegary i podłączę wtyczki z tyłu to te wskaźniki będą chodzić? Wiadomo że gdzieś muszą być czujniki, tylko gdzie i czy już są zamontowane fabrycznie że wystarczy podpiąć, wie ktoś?? Przekładaliście coś takiego?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Co do przekladki to nie wiem, ale co do czujnikow:
Czujnik temp oleju, znajduje sie w misce olejowej, podlacza sie pod niego kabelek na oczko.
Czujnik cisnienia oleju - znajduje sie w bloku, taki dosc duzy, po lewej stronie w okolicach alternatora - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik cisnienia oleju (katrolka - czyli sama czerwona lampka) - znajduje sie po lewej stronie od czujnika cisnienia oleju (wskaznika) - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik temperatury cieczy chlodzacej - znajduje sie z tylu za silnikiem, a dokladniej to w obudowie termostatu (jest po prawej stronie silnika), z tylu sa 2 czujniki - jeden to wskaznik temperatury cieczy chlodzacej (wskaznik), a drugi to czujnik temp cieczy chlodzacej - sama kontrolka - oba czujniki - podlaczane sa 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem (1 kabelek na 1 czujnik)
Oczywiscie do alternatora idzie jeszcze jeden czujniczek, ten od ladowania, i to chyba wszystkie czujniki jezeli chodzi o "katrolki"
Jezeli mowa juz o czujnikach to dodatkowo masz jeszcze czujniki wtrysku, czyli czujnik temp plynu chlodzacego, znajdujacy sie w okolicach termostatu, w takiej przykrecanej do silnika czesci (pod spodem jest zaworek dodatkowego powietrza na bimetalu - czyli tzw. ssanie), jest tez czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (znajduje sie w przeplywomierzu), przeplywomierz sam w sobie jest czujnikiem ilosci zasysanego powietrza, do czujnikow mozna tez zaliczyc potencjometr przepustnicy czyli czujnik polozenia przepustnicy, ale u nas dziala on tylko w 3 opcjach - bieg jalowy, obciazenie i pelne obciazenie (przy 65% wcisnietego gazu mieszanka moze byc nawet do 10% wzbogacona! w stosunku do wartosci normalnej).
Aaa no i zapomnial bym
Masz tez czujnik temperatury chlodnicy - ktory steruje praca wentylatora, podlaczana jest do niego kostka... i on wlacza odpowiednio 1 i 2 bieg wentylatora, jezeli chlodnica osiagnie temperature chyba 88 stopni.
Czujnik temp oleju, znajduje sie w misce olejowej, podlacza sie pod niego kabelek na oczko.
Czujnik cisnienia oleju - znajduje sie w bloku, taki dosc duzy, po lewej stronie w okolicach alternatora - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik cisnienia oleju (katrolka - czyli sama czerwona lampka) - znajduje sie po lewej stronie od czujnika cisnienia oleju (wskaznika) - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik temperatury cieczy chlodzacej - znajduje sie z tylu za silnikiem, a dokladniej to w obudowie termostatu (jest po prawej stronie silnika), z tylu sa 2 czujniki - jeden to wskaznik temperatury cieczy chlodzacej (wskaznik), a drugi to czujnik temp cieczy chlodzacej - sama kontrolka - oba czujniki - podlaczane sa 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem (1 kabelek na 1 czujnik)
Oczywiscie do alternatora idzie jeszcze jeden czujniczek, ten od ladowania, i to chyba wszystkie czujniki jezeli chodzi o "katrolki"
Jezeli mowa juz o czujnikach to dodatkowo masz jeszcze czujniki wtrysku, czyli czujnik temp plynu chlodzacego, znajdujacy sie w okolicach termostatu, w takiej przykrecanej do silnika czesci (pod spodem jest zaworek dodatkowego powietrza na bimetalu - czyli tzw. ssanie), jest tez czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (znajduje sie w przeplywomierzu), przeplywomierz sam w sobie jest czujnikiem ilosci zasysanego powietrza, do czujnikow mozna tez zaliczyc potencjometr przepustnicy czyli czujnik polozenia przepustnicy, ale u nas dziala on tylko w 3 opcjach - bieg jalowy, obciazenie i pelne obciazenie (przy 65% wcisnietego gazu mieszanka moze byc nawet do 10% wzbogacona! w stosunku do wartosci normalnej).
Aaa no i zapomnial bym
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- TOMBIKE
- Uzalezniony
- Posty: 644
- Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
dzięki za wyczerpujacą odpowiedź, mam nadzieje że dotyczy ona silnika TU3 bo takowy posiadam, jak sądzicie, jeśli nawet nie ma tych czujników to czy instalacja elektryczna jest pociągnięta fabrycznie i kable są nieużywane czy też trzeba ciągnąć całość na nowo, jeśli tak to nie bardzo mi się chce
W sumie to mam w komorze kilka luźnych kabli i nie wiem do czego służą
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ups... ja pisalem o XU 
Jak jest w TU nie wiem...
Jak jest w TU nie wiem...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
Dan
element do czujnika oleju
aby czujnik wskazówkowy ci działał musisz se zrobic trójnik taki jak na foto gdzie jeden czujnik jest na kontrolę oleju a drugi na wskaźnik ciśnienia , wkręcasz to zamiast czujnika oleju , w misce olejowej jest czujnik temp ale też go musisz zamienić bo orginalny jest tylko na temp graniczną
- Załączniki
-
- Obraz 009.jpg (23.77 KiB) Przejrzano 3657 razy

