zegary GTi
- TOMBIKE
- Uzalezniony
- Posty: 644
- Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
zegary GTi
Witam interesuje mnie czy da sie przełożyć zegary od GTi do mojego XS, chodzi o nowszą deske rozdzielczą, zauważyłem że wersja GTi w porównaniu do mojej ma podświetlaną tarczę od tyłu i dodatkowe wskaźniki ciśnienia oleju i poziomu cieczy chłodzącej (zamiast samej diody) (poprawcie mnie jeśli jest inaczej) Czy jeśli wsadzę te zegary i podłączę wtyczki z tyłu to te wskaźniki będą chodzić? Wiadomo że gdzieś muszą być czujniki, tylko gdzie i czy już są zamontowane fabrycznie że wystarczy podpiąć, wie ktoś?? Przekładaliście coś takiego?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Co do przekladki to nie wiem, ale co do czujnikow:
Czujnik temp oleju, znajduje sie w misce olejowej, podlacza sie pod niego kabelek na oczko.
Czujnik cisnienia oleju - znajduje sie w bloku, taki dosc duzy, po lewej stronie w okolicach alternatora - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik cisnienia oleju (katrolka - czyli sama czerwona lampka) - znajduje sie po lewej stronie od czujnika cisnienia oleju (wskaznika) - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik temperatury cieczy chlodzacej - znajduje sie z tylu za silnikiem, a dokladniej to w obudowie termostatu (jest po prawej stronie silnika), z tylu sa 2 czujniki - jeden to wskaznik temperatury cieczy chlodzacej (wskaznik), a drugi to czujnik temp cieczy chlodzacej - sama kontrolka - oba czujniki - podlaczane sa 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem (1 kabelek na 1 czujnik)
Oczywiscie do alternatora idzie jeszcze jeden czujniczek, ten od ladowania, i to chyba wszystkie czujniki jezeli chodzi o "katrolki"
Jezeli mowa juz o czujnikach to dodatkowo masz jeszcze czujniki wtrysku, czyli czujnik temp plynu chlodzacego, znajdujacy sie w okolicach termostatu, w takiej przykrecanej do silnika czesci (pod spodem jest zaworek dodatkowego powietrza na bimetalu - czyli tzw. ssanie), jest tez czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (znajduje sie w przeplywomierzu), przeplywomierz sam w sobie jest czujnikiem ilosci zasysanego powietrza, do czujnikow mozna tez zaliczyc potencjometr przepustnicy czyli czujnik polozenia przepustnicy, ale u nas dziala on tylko w 3 opcjach - bieg jalowy, obciazenie i pelne obciazenie (przy 65% wcisnietego gazu mieszanka moze byc nawet do 10% wzbogacona! w stosunku do wartosci normalnej).
Aaa no i zapomnial bym
Masz tez czujnik temperatury chlodnicy - ktory steruje praca wentylatora, podlaczana jest do niego kostka... i on wlacza odpowiednio 1 i 2 bieg wentylatora, jezeli chlodnica osiagnie temperature chyba 88 stopni.
Czujnik temp oleju, znajduje sie w misce olejowej, podlacza sie pod niego kabelek na oczko.
Czujnik cisnienia oleju - znajduje sie w bloku, taki dosc duzy, po lewej stronie w okolicach alternatora - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik cisnienia oleju (katrolka - czyli sama czerwona lampka) - znajduje sie po lewej stronie od czujnika cisnienia oleju (wskaznika) - podlaczany 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem
Czujnik temperatury cieczy chlodzacej - znajduje sie z tylu za silnikiem, a dokladniej to w obudowie termostatu (jest po prawej stronie silnika), z tylu sa 2 czujniki - jeden to wskaznik temperatury cieczy chlodzacej (wskaznik), a drugi to czujnik temp cieczy chlodzacej - sama kontrolka - oba czujniki - podlaczane sa 1 kabelkiem, tzw. damskim wtykiem (1 kabelek na 1 czujnik)
Oczywiscie do alternatora idzie jeszcze jeden czujniczek, ten od ladowania, i to chyba wszystkie czujniki jezeli chodzi o "katrolki"
Jezeli mowa juz o czujnikach to dodatkowo masz jeszcze czujniki wtrysku, czyli czujnik temp plynu chlodzacego, znajdujacy sie w okolicach termostatu, w takiej przykrecanej do silnika czesci (pod spodem jest zaworek dodatkowego powietrza na bimetalu - czyli tzw. ssanie), jest tez czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (znajduje sie w przeplywomierzu), przeplywomierz sam w sobie jest czujnikiem ilosci zasysanego powietrza, do czujnikow mozna tez zaliczyc potencjometr przepustnicy czyli czujnik polozenia przepustnicy, ale u nas dziala on tylko w 3 opcjach - bieg jalowy, obciazenie i pelne obciazenie (przy 65% wcisnietego gazu mieszanka moze byc nawet do 10% wzbogacona! w stosunku do wartosci normalnej).
Aaa no i zapomnial bym

http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- TOMBIKE
- Uzalezniony
- Posty: 644
- Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
dzięki za wyczerpujacą odpowiedź, mam nadzieje że dotyczy ona silnika TU3 bo takowy posiadam, jak sądzicie, jeśli nawet nie ma tych czujników to czy instalacja elektryczna jest pociągnięta fabrycznie i kable są nieużywane czy też trzeba ciągnąć całość na nowo, jeśli tak to nie bardzo mi się chce
W sumie to mam w komorze kilka luźnych kabli i nie wiem do czego służą

- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ups... ja pisalem o XU 
Jak jest w TU nie wiem...

Jak jest w TU nie wiem...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
element do czujnika oleju
aby czujnik wskazówkowy ci działał musisz se zrobic trójnik taki jak na foto gdzie jeden czujnik jest na kontrolę oleju a drugi na wskaźnik ciśnienia , wkręcasz to zamiast czujnika oleju , w misce olejowej jest czujnik temp ale też go musisz zamienić bo orginalny jest tylko na temp graniczną
- Załączniki
-
- Obraz 009.jpg (23.77 KiB) Przejrzano 3487 razy